۲۶ شهریور ۱۳۹۶ تکاملی نوین در سیستم‎های شارژ بیسیم دستگاه‎های الکترونیکی
اخیراَ پتنت جدید شرکت اپل با موضوع سیستم شارژ القایی، از سوی اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا با شماره 20170250578 انتشار یافته، که بر اساس گزارش کارشناسان مربوطه می توان آن را یکی از کامل ترین ایده های فناوری شارژ بیسیم تا به امروز دانست. 

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

شرکت اپل در طول سال های اخیر با تمرکز بر توسعه فرآیند شارژ بیسیم توانسته مجموعه گسترده ای از پتنت ها را در این زمینه به ثبت برساند که از آن جمله می توان به مواردی همچون «استفاده از یک صفحه شارژ و بکارگیری فناوری موج میلیمتری» و یا «سیستم شارژ القایی با استفاده از اتصالات پیشرفته» اشاره نمود. باید توجه داشت که سیستم جدید توسعه داده شده توسط اپل، بر خلاف طرح های قبلی از پد شارژ القایی سنتی استفاده نکرده و با بکارگیری نوع جدیدی از سیستم ورودی شارژ، این قابلیت را ایجاد نموده که دستگاه را بتوان با اتصال به یک آهنربا شارژ نمود.
به گزارش وب سایت «Patently Apple»، حذف پورت شارژ در سیستم جدید، می تواند آن را به ویژگی ضد آب بودن نزدیکتر نموده و موجب گردد تا دستگاه با ضخامت کمتری طراحی شود. با توجه به سیستم ورودی جدید که اپل آن را «پورت شارژ القایی» نامیده است، استفاده از اتصالاتی نظیر «Lightning» و «USB2» برای شارژ دستگاه حذف خواهد شد.
لازم به ذکر است، با توجه به روند کوچک سازی دستگاه های الکترونیکی، که در طول سال های اخیر در دستور کار اکثر شرکت های فناور پیشرو قرار گرفته است، حضور پورت ها و اتصالات با ابعاد بزرگ، تا حدی نامطلوب محسوب می گردد. از سوی دیگر، وجود این گونه پورت ها، می تواند دستگاه را در معرض آسیب های ناشی از نفوذ مایعات قرار داده و و با نشت رطوبت، طول عمر آن را به صورت چشمگیری کاهش دهد. علاوه بر این، خرابی سیستم شارژ و اتصالات مرتبط می تواند کارکرد کلی دستگاه را مختل نموده و از این لحاظ اطمینان از کارکرد دستگاه در حفظ رضایت مشتری بسیار مهم خواهد بود. با این تفاصیل، هر گونه ساده سازی در فرآیند مونتاژ، به میزان قابل توجهی از هزینه های تولید کاسته و با ارتقاء کیفیت فنی دستگاه به رضایت بیشتر کابر می انجامد.   

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.