۰۲ مهر ۱۳۹۶ تحولی جدید در حوزه سیستم عامل‎های Real Time
شرکت «FishEye Products» که از پیشگامان توسعه و طراحی سیستم های بلادرنگ «Real Time Systems» محسوب می شود، موفق به گرنت پتنتی جدید در زمینه پلتفرم سیستم بلادرنگ خود تحت عنوان «RTTK» گردیده است. به اعتقاد کارشناسان، رویکرد نوآورانه پتنت مذکور با توجه به ساده سازی دسترسی به داده ها و اشتراک گذاری بین قسمت های مختلف سیستم، می تواند به طور قابل توجهی هزینه ها و ریسک های ناشی از اختلال در کارکرد سیستم های میکروالکترونیک را کاهش دهد.
 
filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820
 
زمانی که واژه سیستم عامل مطرح می شود، اولین چیزی که به ذهن می آید نام هایی نظیر ویندوز، مکینتاش و لینوکس برای کامیپوترها و یا اندروید و «ios» برای دستگاه های تلفن همراه هوشمند است. با این حال، بسیاری از دستگاه های دیجیتال الکترونیک از انواع دیگری از سیستم عامل برخوردارند. برای مثال، سیستم عامل های مختلفی برای میکروکنترلرها طراحی و توسعه یافته اند که یکی از آن ها سیستم عامل بلادرنگ است. همان طور که از نام این سیستم عامل مشخص می باشد، اصل اساسی در آن واکنش بسیار سریع است. میکروکنترلرها فضای زیادی برای کدها ندارند و به همین خاطر سیستم عامل های آن ها تلاش می کنند حداقل حیطه عمل را برای زمان بندی و بررسی وظایف مختلف سیستم های کوچک فراهم نمایند. به عبارت دیگر، سیستم عامل بلادرنگ معمولاً قسمت یا بخشی از یک برنامه بزرگتر است که درباره وظیفه بعدی و اولویت وظایف، تصمیم گرفته و همه وظایف یک مجموعه را با هم هماهنگ می نماید.
بنا به گزارش وبسایت «globenewswire»، اختراع جدید شرکت فیش آی که با شماره «9652312» در دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا «USPTO» به ثبت رسیده است، سیستم های بلادرنگ را قادر می سازد تا با ایمنی بیشتر و در زمان کوتاه تر تجزیه و تحلیل داده های سیستم های الکترونیک دیجیتال را انجام داده و در نتیجه پیشرفت های عمده ای در برخی از صنایع نظیر تولید برق، راه آهن و صنایع دفاعی که پیش بینی، مدیریت و رفع اختلالات سیستمی می بایست در کوتاه ترین زمان ممکن انجام گیرد، را به همراه خواهد داشت. 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day