۰۵ مهر ۱۳۹۶ فروش مجوز بهره‎برداری برخی از پتنت‎های بلک‎بری به یک شرکت سازنده ساعت
بنا بر اعلام رسمی بلک بری، این شرکت توافقنامه ای جهت تبادل مجوزهای بهره برداری از پتنت با شرکت «Timex Group» به امضاء رسانیده است. در توافق مذکور، تایمکس گروپ که در زمینه طراحی، تولید و فروش ساعت فعالیت می نماید، در قبال پرداخت حق امتیاز برخی از پتنت های متعلق به بلک بری، اجازه بهره برداری از آن ها را در بازه زمانی مشخص خواهد داشت. گفتنی است، جزئیات بیشتری در زمینه ساختار مالی و شرایط همکاری دو شرکت منتشر نگردیده است. 

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9

در همین ارتباط مدیر بخش لایسنس مالکیت فکری شرکت بلک بری با تأیید همکاری با تایمکس گروپ افزود: «این توافق نشان دهنده قدرت سبد پتنت بلک بری است که ما را قادر ساخته تا از فرصت های تبادل مجوزهای بهره برداری از پتنت در بازار ارتباطات از راه دور و دیگر صنایع مرتبط بهتر استفاده نماییم.»
بنا به گزارش وبسایت «marketwired»، سبد پتنت بلک بری شامل بیش از 40000 ثبت اختراع است که طیف گسترده ای از فناوری ها نظیر ارتباطات بیسیم، زیرساخت های شبکه، پیام رسانی، نرم افزارهای سازمانی، مجازی سازی و امنیت سایبری را در بر می گیرد. این شرکت که عمده فعالیت های آن در دو حوزه امنیت و نرم افزارهای تلفن همراه انجام می گیرد، از زمان تأسیس در سال 1984 میلادی، در بخش گسترده ای از آمریکای شمالی، اروپا، آسیا، خاورمیانه، آمریکای لاتین و آفریقا خدمات خود را به مشتریان عرضه می نماید.
لازم به ذکر است، تایمکس گروپ یکی از بزرگ ترین شرکت های طراحی و ساخت ساعت در جهان به شمار می رود که با بکارگیری بیش از 3000 نفر کارمند در نقاط مختلف جهان، ساعت های تولیدی خود را تحت برندهای مختلفی نظیر «Versace» و «Guess» و «Nautica» و «Timex» به فروش می رساند. این شرکت به استفاده از انواع ایده های جدید و ابداعات منحصر به فرد در طراحی و تولید ساعت های خود مشهور است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day