۰۶ مهر ۱۳۹۶ تولید گسترده گونه جدیدی از گیاه شیرین کننده فاقد کالری
شرکت «S&W Seed» از پتنت گرنت شده جدید خود در زمینه گونه ای منحصر به فرد از گیاه استویا «Stevia» تحت عنوان «SW 129» خبر داد. گیاه «SW 129» که از سوی اداره ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا با شماره «PP28373» منتشر گردیده، توانسته است در آزمایشات بیش از 5000 پوند تولید برگ در هر هکتار و 98 درصد افزایش مقدار «Reb A» را نسبت به گونه استاندارد گیاه استویا ثبت نماید؛ این میزان بهره وری در توده برگ تولید شده و میزان «Reb A»، می تواند سودآوری بیشتری را برای تولید کنندگان به همراه داشته باشد.

filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

شرکت «S&W Seed» که از پیشگامان تولید بذرهای گیاهی فرآوری شده با استفاده از علم ژنتیک به شمار می رود، سرمایه گذاری زیادی در توسعه گونه های جدید از گیاه استویا انجام داده است و «SW 129» سومین گونه از محصولات اصلاح شده این شرکت در این زمینه به شمار می رود. مارک وانگ «Mark Wong»، مدیر اجرایی شرکت در این زمینه اظهار داشت: «محصول جدید یکی دیگر از نتایج فعالیت های تحقیقاتی شرکت در توسعه یک مجموعه وسیع از پتنت های مرتبط با گونه استویا است، که با برخورداری از توده برگ بیشتر و افزایش میزان «Reb A» در آن، می تواند به عنوان یک محصول انحصاری در محصولات غذایی مصرفی به کار رود. تیم بازاریابی شرکت فرصت های تجاری متعددی را برای «SW 129» پیش بینی نموده است.»
لازم به ذکر است، استویا یک گونه گیاهی از خانواده آفتابگردان است و دارای برگ های شیرین طبیعی فاقد کالری است. ترکیبات شیرین کننده برگ های استویا می تواند به عنوان جایگزینی مطلوب برای شکر خوراکی در انواع نوشیدنی، لبنیات و دسر به کار رود. با توجه به مقاومت بالای این گیاه و زمان به نسبت طولانی فرآیند گل دهی آن، ارتقاء میزان برگ تولیدی در «SW 129»، می تواند هزینه های تولید را به طور محسوسی کاهش داده و سود سرشاری نصیب تولید کنندگان نماید. 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day