۱۰ مهر ۱۳۹۶

نقش قابل توجه علائم تجاری در سنگاپور

بنا بر گزارش انتشار یافته از سوی انجمن بین المللی علائم تجاری با موضوع نقش اقتصادی صنایع متمرکز بر نشان های تجاری در منطقه «ASEAN»، در حدفاصل سال های 2012 الی 2015 میلادی، بیش از نیمی از تولید ناخالص داخلی سنگاپور به صنایع مذکور اختصاص داشته است.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

در این مطالعه که با تمرکز بر کشورهای اندونزی، فیلیپین، مالزی، سنگاپور و تایلند انجام گرفته است، نقش برخی صنایع فعال در این کشورها که در زمینه بکارگیری برندهای تجاری، سیاست هایی کاملاً گسترده و هدفمند را اتخاذ نموده اند، در رشد و توسعه اقتصادی تحلیل و بررسی گردیده است. بر این اساس، صنایع تولیدی در صدر صنایع استفاده کننده از استراتژی های بکارگیری وسیع نشان های تجاری قرار گرفته اند و صنایعی نظیر اطلاعات و ارتباطات، ساخت و ساز و خرده فروشی در رتبه های بعدی جای دارند.
به گزارش وبسایت «WIPR»، علاوه بر سهم 50 درصدی در کشور سنگاپور، سهم صنایع فوق الذکر در تولید ناخالص داخلی کشورهای دیگر منطقه به ترتیب برابر با 21 درصد در اندونزی، 30 درصد در مالزی، 17 درصد در فیلیپین و 22 درصد در تایلند است. همچنین سهم صادرات این صنایع در کشورهای منطقه بین 27 درصد در اندونزی تا 60 درصد در سنگاپور و تایلند متغیر بوده که حاکی از اهمیت سیاست های بکارگیری علائم تجاری در شرکت ها و مؤسسات فعال در حوزه صادرات کالا و خدمات است. نکته قابل توجه دیگر، سهم به نسبت کم کارکنان در این صنایع است که برای مثال در مالزی کمتر از یک چهارم نیروی انسانی در صنایع دارای سیاست های گسترده و متمرکز در زمینه علائم تجاری مشغول به کار هستند، در حالی که سهم صادرات این صنایع در حدود 55 درصد است. 

پربازدید‌ترین‌ها

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله
۱۶ تیر ۱۴۰۰

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله

ایده یک کودک ۹ ساله که حاضر نبود حتی برای دقایقی از عروسکش جدا شود، منجر به شکل‌گیری یک کسب‌وکار خانوادگی شد. «آدل فولتون»، با مطرح نمودن ایده قرار گرفتن یک جیب شفاف بر روی کوله‌پشتی به منظور قرار گرفتن عروسک در آن، نه تنها مشکل کودکانه خود را حل نمود، بلکه با اخذ گواهی ثبت اختراع و ثبت ایده در یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی، تولید و فروش محصول را هم آغاز نموده است.

شارژ تلفن‌های هوشمند از طریق صداهای محیطی
۲۱ تیر ۱۴۰۰

شارژ تلفن‌های هوشمند از طریق صداهای محیطی

شیائومی در تلاش برای توسعه قابلیت نوآورانه‌ای برای شارژ گوشی‌های هوشمند است. این فناوری که به تازگی در دفتر مالکیت فکری چین به ثبت رسیده، از صدا برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کند. به این منظور، دستگاهی برای جمع‌آوری صدا و ارتعاشات محیط تعبیه شده که آن‌ها را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. در ادامه، این لرزش مکانیکی به یک جریان الکتریکی تبدیل شده و شارژ شگفت‌انگیز تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را ممکن می‌سازد.

اختراع یک نوجوان خلاق برای مقابله با آتش‌سوزی منازل
۴ مرداد ۱۴۰۰

اختراع یک نوجوان خلاق برای مقابله با آتش‌سوزی منازل

یک دانش‌آموز دبیرستانی، موفق به اختراع یک سیستم خودکار مهار آتش شده است. این اختراع جالب که در واکنش به آتش‌سوزی‌های گسترده در محل زندگی «آرول ماتور» توسعه یافته، متشکل از یک مکانیسم بازدارنده است که با فعال‌سازی خودکار در زمان تشخیص آتش‌، امکان مهار آن را فراهم می‌کند. این مخترع نوجوان که اختراع خود را ثبت نموده، موفق به جذب سرمایه ده هزار دلاری در «Kickstarter» شده است.

استراتژی تهاجمی «LG» برای درآمدزایی از اختراعات حوزه ارتباطات بی‌سیم
۱۵ تیر ۱۴۰۰

استراتژی تهاجمی «LG» برای درآمدزایی از اختراعات حوزه ارتباطات بی‌سیم

شرکت کره‌ای «LG»، در حال آماده‌سازی و ثبت پرونده‌های حقوقی نقض پتنت علیه شرکت‌هایی است که بدون اخذ مجوزهای لازم، از پتنت‌های ضروری استاندارد این شرکت در حوزه ارتباطات بی‌سیم استفاده می‌کنند. تصمیم به این اقدام تهاجمی، در پی ضرر این شرکت در سال ۲۰۲۰ میلادی و برنامه‌ریزی برای خروج از کسب‌وکار تلفن‌های همراه هوشمند اتخاذ شده است.

تویوتا در صدر نوآورترین خودروسازان جهان
۲۹ تیر ۱۴۰۰

تویوتا در صدر نوآورترین خودروسازان جهان

بنا بر برآوردهای صورت گرفته، از سال ۲۰۱۱ میلادی تاکنون، ده خودروساز نوآور جهان، بیش از ۱.۲۵ میلیون پتنت به ثبت رسانده‌اند. در این بین، تویوتا با بیش از ۳۸۴ هزار درخواست ثبت اختراع، در صدر خودروسازان نوآور جهان قرار داشته و هیوندای و فورد، به ترتیب با بیش از ۱۸۴ هزار و ۱۶۷ هزار درخواست، در رده‌های بعدی جای دارند. جالب اینجا است که در خصوص خودروهای الکتریکی نیز، همین سه خودروساز نوآورترین شرکت‌ها بوده و در خودروهای خودران، فورو، تویوتا و هوندا، به ترتیب جایگاه اول تا سومی را در اختیار دارند.

تخم‌مرغ گیاهی کانادایی، آماده حضور در بازارهای جهانی
۳ مرداد ۱۴۰۰

تخم‌مرغ گیاهی کانادایی، آماده حضور در بازارهای جهانی

یک استارت‌آپ کانادایی، برای نخستین بار موفق به تولید تخم‌مرغ‌های گیاهی در این کشور شده است. «نباتی فودز» که بازار اولیه خود را کشورهای کانادا، آمریکا و استرالیا می‌داند، در گام اول در صدد حفاظت از محصول ارزشمند خود در این کشورها بوده و در ادامه، نیم‌نگاهی هم به حفاظت از این نوآوری در بازار اروپا و چین دارد. مهم‌ترین مزیت این تخم‌مرغ‌های گیاهی، عدم وجود کلسترول، سویا و گلوتن بوده که نگرانی افراد محتاط در زمینه رژیم‌های غذایی، سلامت قلب و سطح کلسترول خون را هم بر طرف می‌کند.