۱۱ مهر ۱۳۹۶ ارائه کمک های حقوقی به زنان و برخی اقلیت های متولد آمریکا در ثبت و انتشار پتنت
دانشکده حقوق کاردوزو «Cardozo» که در سال 1967 میلادی از سوی دانشگاه یشیوا «Yeshiva» تأسیس گردیده است، طی بیانیه ای رسمی از همکاری خود با شرکت گوگل در یک طرح ابتکاری برای کمک به رفع شکاف های ایجاد شده در سیستم پتنت آمریکا خبر داد. بنا بر گزارش وبسایت رسمی کاردوزو، در این طرح که گوگل مبلغ 200000 دلار به آن اختصاص داده است، به منظور کمک به رفع شکاف های موجود در سیستم «US» پتنت، که صاحب نظران از آن تحت عنوان «Patent Gap» یاد می کنند، برخی اقدامات حمایتی از زنان و سایر کارآفرینان در زمینه ثبت و انتشار پتنت انجام خواهد گرفت.

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

پروفسور آرون رایت «Aaron Wright»، استاد دانشکده حقوق قضایی کاردوزو که مسئولیت این طرح ابتکاری را بر عهده دارد، با اعلام ایجاد شبکه ای از نمایندگان که وظیفه ارائه خدمات حقوقی به برخی گروه های هدف را بر عهده خواهند داشت، افزود: «برخی از گروه های کارآفرین نظیر زنان، آمریکایی های آفریقایی تبار و آمریکایی های لاتین تبار، که به دنبال ثبت پتنت هستند و نیاز به کمک های قانونی در این زمینه دارند از مخاطبین اصلی این برنامه مشترک به شمار می آیند».
بنابر گزارش وبسایت کاردوزو، بیش از 92 درصد از پتنت های به ثبت رسیده دارای نویسنده اول زن نبوده و در 82 درصد از پتنت ها نیز نامی از مخترعین زن وجود ندارد. علاوه بر این، اقلیت های متولد آمریکا تنها 8 درصد از صاحبین امتیاز پتنت در «USPTO» را تشکیل می دهند. به گفته پروفسور رایت، شکاف های موجود بیشتر به دلیل محدودیت در دسترسی به سیستم حقوقی ایجاد شده است. وی با تأکید بر هزینه های بالای ثبت اختراع که بالغ بر 10000 دلار می شود (علی الخصوص برای کارآفرینانی که در مراحل اولیه کسب و کار قرار دارند)، ابراز امیدواری نمود که با ارائه خدمات مشاوره حقوقی رایگان برخی موانع مالی از بین رفته و گروه های هدف طرح بتوانند ایده های نوآورانه خود را به ثبت برسانند.
لازم به ذکر است، ایده اصلی همکاری گوگل و مؤسسه کاردوزو از سوی جان لابار «John Labarre»، از مشاورین ارشد حقوقی گوگل که دانشجوی پروفسور رایت بوده است، ارائه گردید. توافق اولیه بر سر همکاری در طرح مذکور طی یک سری ملاقات های غیر رسمی بین پروفسور رایت، جان لابار و ملانی لسلی «Melanie Leslie» که از مسئولین کاردوزو است، در پاییز سال 2016 میلادی انجام گرفت.     

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day