۱۹ مهر ۱۳۹۶ شکایت ژیلت از رقیب خود با اتهام نقض پتنت
شرکت ژیلت «Gillette»، که در زمینه تولید انواع لوازم بهداشتی اصلاح صورت فعالیت می نماید، برای دومین بار در طول یک سال گذشته از رقیب خود «Edgewell Personal Care» به اتهام نقض پتنت شکایت نموده است. این شکایت که در تاریخ بیست و پنج سپتامبر سال جاری میلادی در دادگاه منطقه ای به ثبت رسیده است، «اج ول» را متهم به نقض حق مالکیت پتنت متعلق به خود نموده است. در ادعای ارائه شده آمده است که در نحوه کار تیغه ها و اتصالات دستگیره محصول جدید «اج ول»، یعنی دستگاه پنج تیغه «Hydro»، از فناوری موجود در پتنت مذکور بدون دریافت مجوز بهره برداری استفاده شده است.

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9

بنا بر گزارش وبسایت «WIPR»، پتنت مذکور که در سال 2015 میلادی گرنت شده است، متعلق به «Procter & Gamble» بوده که شرکت ژیلت زیرمجموعه ای از آن محسوب می شود. ژیلت مدعی است دو محصول «Hydro Connect 5» و «Hydro Connect 5 Sensitive» که از ماه می سال جاری به بازار عرضه گردیده است، پتنت مذکور را نقض نموده اند. «P & G» همچنین طی شکایت به کمیسیون تجارت بین الملل ایالات متحده، خواستار محرومیت «اج ول» از واردات محصول از چین شده است.
دبورا ماجوراس «Deborah Majoras» از مدیران ارشد حقوقی ژیلت در اعلام نموده که: «برای بیش از یک قرن، سرمایه گذاری در فعالیت های تحقیق و توسعه منجر به نوآوری گسترده و ارائه محصولات با کیفیت در ژیلت گردیده است و به همین دلیل بسیاری از مردان به محصولات تولیدی ما اطمینان می نمایند». در همین راستا حفاظت از این سرمایه بزرگ تحقیقاتی ژیلت را به سمت ثبت پتنت و حفاظت از حقوق مالکیت فکری خود سوق داده است که در نتیجه آن نیز شرکت در برخی دعاوی قضایی نیز الزامی می نماید. 
لازم به ذکر است، ژیلت در ماه اوت نیز «اج ول» را متهم به اقدامات فریبکارانه، تبلیغات نادرست و نقض پتنت های متعلق به این شرکت به شماره های «5878586»، «5813293» و «5918369» نمود.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day