۲۲ مهر ۱۳۹۶ تفاهم ایران و چین به منظور تسهیل در تجاری‌سازی اختراعات
بنا به گزارش وب‌سایت ستاد ویژه توسعه فناوری نانو، در جلسه‌ای که با حضور دکتر سعید سرکار، دبیر این ستاد، مهندس مهدی ضیغمی، مدیر کانون پتنت ایران و رافائل چن، معاون بین‌الملل شرکت چینی WTOIP، در محل ستاد فناوری نانو برگزار گردیده، طرفین در راستای گسترش همکاری‌های بین‌المللی و یافتن فرصت‌های سرمایه‌گذاری، تفاهم‌نامه‌ای به امضا رسانیدند.

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

شرکت WTOIP، با برگزاری مسابقه‌ بین‌المللی فناوری نانو، گامی بزرگ در جهت تجاری‌سازی فناوری نانو بر می‌دارد. این مسابقه در چهار روز با حضور کشورهای مختلفی نظیر انگلیس، امریکا، روسیه، کره جنوبی، آلمان در دسامبر 2017 در شهر شنزن برگزار می‌شود. 
در این جلسه دکتر سرکار با ابراز خشنودی از این تفاهم‌نامه اعلام نمود که: «شرکت WTOIP، یکی از بزرگ‌ترین مجموعه‌ها در عرصه‌ی ثبت پتنت، فروش مالکیت معنوی آن و یافتن سرمایه‌گذار برای این طرح‌‌ها است.» همچنین دکتر سرکار از حضور طرح‌ها و ایده‌های ایرانی در مسابقه بین‌المللی امسال ابراز خوشنودی نمود.
رافائل چن که به دعوت ستاد نانو، برای بازدید از دهمین نمایشگاه فناوری نانو به ایران آمده بود، پس از بازدید از این نمایشگاه و آشنایی با دستاوردهای کشورمان در حوزه‌ی فناوری نانو، ضمن تشکر از این دعوت گفت: «مؤسسه‌ی WTOIP با عقد این قرارداد، کانون پتنت ایران و ستاد فناوری نانو را به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری خود در حوزه‌ی تجاری‌سازی انتخاب نموده است. امسال ایران هم به‌عنوان یکی از پیشتازان فناوری نانو در جهان، در جمع کشورهای شرکت‌کننده مسابقه بین‌المللی نانو حضور خواهد داشت و امیدواریم بتوانیم توانمندی‌های ایران را به شبکه‌ی سه میلیون نفری اعضای WTOIP، معرفی نماییم. هدف این مسابقه فقط رقابت میان شرکت‌کنندگان آن نیست، بلکه هدف اصلی جذب سرمایه‌گذار و تجاری‌سازی آن در چین است.»
در همین راستا مدیر کانون پتنت ایران نیز گفت: «حضور ایران در این رویداد با طرح‌های نوآورانه ارائه شده، گامی بزرگ در راستای تجاری‌سازی و درآمدزایی است. همچنین از طرف دولت چین و شرکت WTOIP، محیطی نمایشگاهی در این رویداد برای ارائه‌ی توانمندی‌های طرح‌های ایرانی مهیا شده است. در حاشیه این مسابقه، نشستی با حضور 10 هزار فناور، نوآور و سرمایه‌گذار از سراسر دنیا در شهر شنزن در جنوب شرقی چین برگزار می‌شود که فرصتی مناسب برای ایجاد ارتباط بین‌المللی و تجاری‌سازی طرح و ایده‌های فناوران کشورمان خواهد بود.» 
شایان ذکر است که کانون پتنت ایران به نمایندگی از شرکت WTOIP در ایران، در حدود 30 طرح برگزیده را به این شرکت معرفی نموده که از میان آ‌ن‌ها طرح برای رقابت نهایی راهی شنزن چین خواهد شد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.