۲۷ مهر ۱۳۹۶ سرمایه‌گذاری یک بانک کانادایی در فین‎تک‎ها، از طریق اعطای کمک مالی برای فرآیند ثبت اختراع
بانک کانادایی «TD Bank Group»، خبر از راه‌اندازی یک برنامه جدید و منحصر به فرد برای حمایت از استارت آپ‌ها و به ویژه فین تک‌ها داده است، که برای نخستین بار در آمریکای شمالی اجرا خواهد شد. بر اساس طرح مذکور، این بانک مبلغ 3.25 میلیون دلار از بودجه صندوق سرمایه‌گذاری در فناوری‌های مالی خود را صرف حمایت از فرآیند ثبت اختراع و محافظت از دارایی‌های فکری برخی از شرکت‌های استارت‌آپی خواهد نمود.

filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

لازم به ذکر است، فین‌تک «Financial technology-FinTech» در بر دارنده فعالیت‎هایی است که بانکداری و امور مالی را با فناوری پیوند می‌زند و این طرح ابتکاری که با هدف ایجاد روابط استراتژیک با فین‌تک‌ها به مرحله اجرا در خواهد آمد، طیف گسترده‌ای از شرکت‌های استارت‌آپی را در بر می‌گیرد.
کالین جانستون «Colleen Johnston»، سرپرست گروه فناوری، بازاریابی و امور مالی بانک، با تأکید بر نقش کلیدی جوانان و استارت‌آپ‌های نوآور در موفقیت و توسعه کانادا، افزود: «بانک «TD»، در راستای دستیابی به چشم‌انداز خود به عنوان یک مؤسسه مالی پیشرو، در حال آماده‌سازی بسترهای بانکداری آینده و تقویت روابط با فین‌تک‌های دارای فناوری پیشرو است. اعتقاد ما این است که برنده اصلی توسعه همکاری‌ها بین بانک‌ها و فین تک‌ها، مشتریان خواهند بود».
لازم به ذکر است، در برنامه حمایتی مذکور که تحت عنوان «TD Patent Program»، برای فین‌تک‌ها و دیگر شرکت‌های استارت‌آپی در مرحله جنینی انجام خواهد شد، کمک به روند ثبت اختراع در کانادا، آمریکا و دیگر سیستم‌های پتنت در سرتاسر جهان در دستور کار دارد. تمامی حقوق انحصاری ناشی از توسعه فناوری در فین‌تک‌ها متعلق به خودشان بوده و صرفاً در مقابل حمایت‌های انجام گرفته از سوی «TD»، مجوزهای غیر انحصاری بهره‌برداری از پتنت‌های مذکور در اختیار این بانک قرار می‌گیرد.  

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day