۳۰ مهر ۱۳۹۶ ثبت پتنت آمازون در هند در زمینه به‌کارگیری پهباد برای تحویل کالا
بنا بر گزارش ارائه شده توسط «Business Standard»، شرکت آمازون درخواست ثبت پتنتی مرتبط با به‌کارگیری علائم سفید و سیاه برای نشانه‌گذاری وسایط نقلیه هوایی و شناسایی از فواصل مختلف مکانی به اداره ثبت اختراعات هند ارائه نموده است. این پتنت که سهولت به‌کارگیری وسایط نقلیه هوایی بدون سرنشین را به دنبال دارد، برای پهبادها قابلیت شناسایی سایر اشیاء مانند هواپیماها در آسمان را نیز فراهم می‌سازد.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

در پتنت مذکور از فناوری «Fiducials»، جهت شناسایی پهبادها استفاده شده است. این مفهوم که به معنای ویژگی‌های قابل تشخیص نوری است در کاربردهای بصری کامپیوترها مورد استفاده قرار می‌گیرد. برخی از انواع رایج این سیستم، شامل بلوک‌های سیاه و سفید با سایز مشخص است که می‌تواند به منظور شناسایی مکان جغرافیایی، ردیابی و تشخیص جهت اشیاء بکار رود. آمازون از این روش شناسایی و ردیابی هدف، برای تعریف نقاط فرود پهبادهای خود در فرآیند تحویل کالا به مشتریان استفاده نموده است.
لازم به ذکر است، آمازون به منظور ارسال و تحویل کالا در کمتر از 30 دقیقه، در حال برنامه‌ریزی برای استفاده از وسایط نقلیه هوایی بدون سرنشین در سرویس خدمات هوایی خود است. همین امر موجب ثبت طیف وسیعی از پتنت‌های مرتبط با ارسال و تحویل کالا با استفاده از وسایط نقلیه هوایی بدون سرنشین، از سوی این شرکت شده است. برای مثال، اخیراً آمازون پتنتی در زمینه چگونگی واکنش سریع وسایط نقلیه مذکور در مواجهه با حملات انسانی و یا حیوانات در هنگام حمل و تحویل کالا به ثبت رسانیده که با استفاده از فناوری ارائه شده در پتنت، می‌توان این گونه حملات را متوقف نموده و با ارتباط برقرار کردن با دیگر وسایط نقلیه هوایی، اطلاعات مرتبط با موانع احتمالی را به اشتراک گذاشت.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.