۱۳ آبان ۱۳۹۶ ادامه منازعه حقوقی اپل و سامسونگ در زمینه مجوزهای بهره‌برداری از پتنت
شرکت‌های اپل و سامسونگ وارد دور جدیدی از منازعات حقوقی مرتبط با پتنت شده‌اند. یکی از قضات دادگاه فدرال آمریکا در تاریخ بیست و دوم اکتبر با اشاره به پرونده «Tech Titans» که در مرحله تجدید نظر قرار دارد، تصریح کرد که اولین جلسه دادگاه مربوط به این پرونده در اواخر اکتبر برگزار گردید.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

اختلافات حقوقی غول‌های فناوری جهان، از سال 2010 میلادی و با متهم شدن سامسونگ به کپی برخی پتنت‌های نرم‌افزاری و طراحی از سوی شرکت کوپرتینو «Cupertino» آغاز گردید. اپل در آن زمان، سامسونگ را به عنوان یک شریک قابل اعتماد در نظر داشت و حجم معاملات دو شرکت در زمینه تأمین برخی اجزا و قطعات بکار رفته در آیفون‌های تولیدی اپل توسط سامسونگ، افزون بر چند میلیارد دلار بود. این روند با عدم توافق دو شرکت بر سر توافق صدور مجوزهای بهره‌برداری از پتنت، تا حدی متوقف شد و اپل با اتخاذ رویکردی تهاجمی، شرکت رقیب را متهم به تقلید از طراحی‌های متعلق به خود نمود. این جدال حقوقی که در کشورهای مختلفی از جمله آلمان، ژاپن و آمریکا آغاز شد، با مقابله به مثل سامسونگ، مبنی بر نقض پتنت‌های سلولار «3G» این شرکت از سوی اپل بسط یافت.
بنا بر گزارش وب‌سایت «Digital Trends»، در طول شش سال اخیر، روند مجادلات دو شرکت ادامه داشته است؛ در استرالیا یک قاضی با حکم خود سامسونگ را مجبور به تأخیر در رونمایی از تبلت «Galaxy Tab 10.1» در انگلیس نمود و اپل نیز در پی یک اتهام نقض پتنت ناصحیح، مجبور به عذرخواهی عمومی از رقیب گردید. یکی از احکام قضایی مهم در جدال دو شرکت در سال 2012 میلادی صادر گردید، که بر اساس آن سامسونگ می‌بایست بیش از یک میلیارد دلار به اپل پرداخت می‌نمود. این رأی که با درخواست تجدید نظر سامسونگ همراه شد، در نهایت با موافقت این شرکت مبنی بر پرداخت غرامت 548 میلیون دلاری بابت نقض سه پتنت، پایان پذیرفت.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.