۱۷ آبان ۱۳۹۶ جمع‌آوری نظرات و ایده‌ها در خصوص گواهی‌های حفاظتی تکمیلی
کمیسیون اروپا به منظور بررسی اثرات گواهی‌های حفاظت‌های تکمیلی «SPCs» و معافیت‌های تحقیقاتی پتنت، بر آینده بیوسیمیلارها، در غالب یک طرح همفکری جدید، نظرات و ایده‌های مختلف را دریافت می‌نماید. گفتنی است، «SPC»ها نوعی خاصی از حقوق مالکیت فکری است که بر اساس آن می‌توان مدت زمان حفاظت از پتنت‌های مرتبط با محصولات نوآورانه دارویی و گیاهی را تا پنج سال افزایش داد.

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9
محصولات دارویی و گیاهی به منظور تجاری‌سازی و دریافت مجوزهای لازم برای ورود به بازار، می‌بایست برخی آزمایش‌های اجباری بالینی را پشت سر بگذارند که با توجه به زمان‌بر بودن آزمایشات مذکور، محدودیت‌هایی برای حفاظت از آن‌ها به وجود می‌آورد. «SPC»ها را به نوعی می‌توان، جبران کننده محدودیت یاد شده دانست که اثرات منفی ناشی از افزایش زمان بررسی‌ها پیش از ورود محصول به بازار را تا حدی از بین خواهد برد.
بنا بر گزارش وب‌سایت «IP Pro Patents»، نظرخواهی و مشورت کمیسیون اروپا بخشی از استراتژی بازار مشترک بین کشورهای عضو اتحادیه اروپا است که در سال 2015 میلادی به تصویب رسیده است. در همان سال، کمیسیون اروپایی با تأکید بر دریافت نظرات و همفکری با صاحب‌نظران، پیرامون سیستم پتنت، اعلام کرد: «بررسی و پیشنهاد اقدامات لازم برای بهبود سیستم پتنت اروپا، به ویژه در صنایع دارویی و نیز برخی صنایع دیگر که محصولات تولید شده نیازمند بررسی و صدور مجوزهای خاص برای ورود به بازار هستند، در دستور کار قرار می‌گیرد.»
با توجه به تمرکز بر برخی جنبه‌های خاص پتنت و «SPC»، در طرح مشورتی پیش رو پیش‌بینی می‌شود که مجموعه تصمیمات اتخاذ شده منجر به تدوین یک «SPC» اروپایی و برخی اصلاحات در محدوده معافیت‌های تحقیقاتی پتنت گردد. کارشناسان معتقدند، هزینه بالای فعالیت‌های تحقیق و توسعه در صنایع دارویی و عدم اطمینان ناشی از مدت زمان کم محافظت‌های صورت گرفته که با توسعه برخی بیوسیمیلارها نیز تشدید شده است، موجب افزایش ریسک تجاری در این صنایع شده است. بهبود سیستم پتنت و به‌کارگیری مواردی نظیر «SPCs»، می‌تواند در درازمدت موجب رونق کسب و کارهای مرتبط با علوم زیستی و دارویی و در نهایت سلامت شهروندان اتحادیه اروپا شود. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.