۱۵ آبان ۱۳۹۶ استفاده از پهبادها به منظور شارژ خودروهای الکتریکی در حال حرکت
با افزایش استفاده از خودروهای الکتریکی، بسیاری از کشورها در حال افزودن تعداد ایستگاه‌های شارژ باطری برای آن‌ها هستند. با این حال، ممکن است در آینده گزینه‌ای دیگر نیز برای حل این مسئله وجود داشته باشد. در اوایل اکتبر سال جاری میلادی، دفتر ثبت اختراعات و علائم تجاری آمریکا، از پتنت گرنت شده جدید آمازون خبر داد که بر اساس آن، از وسایط نقلیه هوایی بدون سرنشین می‌توان برای شارژ خودرو استفاده نمود.

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

به گزارش وب‌سایت «Green Tech. Media»، در این پتنت فرآیند شارژ خودرو از طریق پهبادها و اتصال به یک سرور مرکزی انجام می‌گیرد. در مواقعی که شارژ باطری به انتهای خود نزدیک می‌شود، میزان انرژی مورد نیاز برای رسیدن به مقصد در ارتباط بین خودرو و سرور مرکزی تعیین شده و سپس پهباد برای شارژ خودرو در حال حرکت، ارسال می‌شود. با توجه به حساسیت موضوع، به‌کارگیری فناوری جدید مستلزم برخی مراحل احراز هویت، به منظور جلوگیری از استفاده‌های مخرب خواهد بود. به نظر می‌رسد که پتنت جدید آمازون، با پتنت قبلی این شرکت در زمینه امکان استقرار و پرواز پهبادها از برخی ایستگاه‌های شارژ باطری، در ارتباط باشد.
لازم به ذکر است، در ماه می سال جاری میلادی، یک شرکت چینی به نام «NIO»، درخواست ثبت پتنتی با ایده مشابه، به «USPTO» ارائه داده بود. کارشناسان معتقدند با توجه به محدودیت‌های ارتفاع پرواز در آمریکا و مناطقی که امکان پرواز پهبادها در آن‌ها فراهم است، ثبت و انتشار پتنت از سوی «NIO» یا آمازون نمی‌تواند اجرایی شدن ایده شارژ خودرو در حال حرکت را تضمین نماید. 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day