۲۲ آبان ۱۳۹۶ همکاری گسترده شرکت‌های آمریکایی، کانادایی و چینی در مبادله پتنت‌های مرتبط با فناوری «BlockChain»
تعدادی از شرکت‌های شناخته شده آمریکا، کانادا و چین که در زمینه فناوری بلاک‌چین «Blockchain» فعالیت می‌نمایند، در دانشگاه استنفورد اقدام به راه‌اندازی پروژه‌ای مشترکی تحت عنوان «همکاری در مبادله پتنت‌های Blockchain-BPSA» نموده‌اند. فناوری بلاک‌چین به عنوان یک پایگاه داده، به متخصصان کمک می‌کند داده‌های اطلاعاتی را از طریق به روز رسانی در زمان واقعی «Real Time»، به طور ایمن ذخیره نمایند.

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

پروژه «BPSA»، به عنوان نخستین همکاری تبادل پتنت‌های بلاک‌چین در جهان که با هدف تسهیل در به اشتراک‌گذاری عمومی پتنت‌ها و همچنین ترویج فناوری‌های مرتبط با آن‌ها انجام می‌گیرد، دارای سه ویژگی حفاظت از ثبت اختراع، تبادلات متقابل و قرارداد هوشمند است. به گزارش وب‌سایت «Asia One»، ”دکتر جیمز نیوسام“، رئیس سابق کمیسیون تجاری به عنوان رئیس افتخاری و ”جان والاس“ رئیس سابق دانشگاه «Nasdaq» و ”ما زوپینگ“ از اعضای آکادمی علوم چین، به عنوان مشاورین افتخاری این طرح برگزیده شدند.
اتحاد یا «Alliance» یکی از اصلی‌ترین روش‌ها برای تحقیقات جهانی بلاک‌چین به شمار می‌رود. با توجه به این امر، می‌توان انتظار داشت این همکاری و اتحاد بتواند دستیابی به اشتراک‌گذاری گسترده حقوق مالکیت فکری و تبادل فناوری در صنایع مختلف را تا حد زیادی افزایش دهد. از سوی دیگر، توسعه سیستم ارزیابی ارزش مالکیت فکری به عنوان مبنایی برای ارزیابی دارایی‌های شرکت‌ها و معاملات «IP» و نیز ایجاد یک پلتفرم جهانی معاملات پتنت دیجیتال مبتنی بر بلاک‌چین برای ارزش‌گذاری مؤثر پتنت، از نتایج این همکاری گسترده خواهد بود.
گفتنی است، در حال حاضر با توجه به آمار و اطلاعات انتشار یافته، بیش از 20 کشور در سراسر جهان بر روی توسعه فناوری بلاک‌چین سرمایه‌گذاری نموده‌اند. حجم سرمایه‌گذاری‌ها به حدی است که بیش از 90 بانک مرکزی به این بحث پیوسته‌اند و در طول سه سال گذشته، سرمایه‌گذاری در این بخش بالغ بر 1.4 میلیارد دلار بوده است. بررسی‌های صورت گرفته نشان می‌دهد که در سال 2016 میلادی، این فناوری با نرخ 13.5 درصدی کاربرد در زمینه اقتصادی، مراحل اولیه توسعه را پشت سر گذاشته و در آینده‌ای نزدیک به صورت گسترده بکار گرفته خواهد شد. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.