۲۳ آبان ۱۳۹۶ توسعه یک روش درمانی جدید مبتنی بر سلول‌های بنیادی جهت درمان بیماری پارکینسون
شرکت برین‌استورم «BrainStorm» که در زمینه توسعه روش‌های درمانی بیماری‌های عصبی مبتنی بر سلول‌های بنیادی فعالیت می‌نماید، در حال گسترش مجموعه‌ای از پتنت‌ها با هدف محافظت از فناوری جدید خود تحت عنوان «NurOwn» است. این فناوری که به منظور درمان بیماری‌های مرتبط با سیستم عصبی مرکزی بدن توسعه یافته است، نوعی درمان سلولی بوده که از سلول‌های بنیادی «MSCs» به عنوان هسته درمانی اختلالات سیستم عصبی استفاده می‌نماید.

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

بنا بر گزارش وب‌سایت «ALS News Today»، آخرین پتنت این شرکت که با با شماره «14/173,846» به ثبت رسیده است، به تشریح فرآیند درمان بیماری‌های پارکینسون و «ALS» توسط فناوری «NurOwn» می‌پردازد.
چیم لبویتز «Chaim Lebovits»، مدیر عامل شرکت برین‌استورم در یک نشست مطبوعاتی که به همین منظور برگزار گردید، افزود: «ما همچنان از فناوری‌ها و ابداعات خود از طریق ابزارهای مالکیت فکری حفاظت می‌نماییم. اعلان جدید «USPTO» در ارتباط با تأیید پتنت ثبت شده، سبد «IP» ما را قدرتمندتر خواهد کرد.»
گفتنی است، فناوری «NurOwn»، با ایده استفاده از سلول‌های «MSCs» به عنوان تنظیم کننده واکنش‌های ایمنی سلول‌های بدن توسعه یافته است. این سلول‌ها که بیشتر در بافت چربی و مغز استخوان متمرکز شده‌اند، قابلیت تنظیم و کنترل فعالیت‌های سلول‌های مجاور خود را دارند. بنا بر تحقیقات برین‌استورم، یک ویژگی خاص سلول‌های «MSCs»، توانایی آن‌ها در کشف عوامل نوروپاتیک «NTF» است که در رشد، بقاء و تمایز سلول‌های عصبی بدن تأثیر بسیاری دارند. به عبارت دیگر، «MSCs» می‌توانند به عنوان تعدیل کننده بالقوه تولید سلول‌های عصبی فعالیت نمایند که نورون‌ها را از آسیب‌های احتمالی محافظت می‌نماید.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.