۲۴ آبان ۱۳۹۶ طراحی جدید دستگاه چای‌ساز به منظور بهبود فرآیند تهیه چای
شرکت کنوود «Kenwood» طرح جدیدی برای بهبود فرآیند آماده‌سازی چای ارائه نموده است. این طرح جالب که ترکیبی از یک کتری و یک قوری است، در انگلیس با شماره «GB2520768» به ثبت رسیده است.

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9

دستگاه چای‌ساز جدید شامل یک هیتر الکتریکی برای گرم کردن آب در دمای مشخص، یک ظرف معلق برای قرار گرفتن برگ چای و یک تنظیم کننده الکتریکی برای بالا و پایین بردن ظرف و هم زدن محتویات در طول فرآیند دم کشیدن چای است. در فرآیند تهیه یک نوشیدنی چای، درجه حرارت آب می‌تواند تأثیر قابل توجهی بر کیفیت نهایی آن داشته باشد. به عنوان مثال، اگر آب بیش از حد گرم باشد، چای می‌تواند تا حدی تلخ شده و عطر و بوی آن از بین برود. از سوی دیگر، اگر آب بیش از حد سرد باشد، طعم چای به طور کامل ایجاد نمی‌شود. همچنین اگر برگ چای برای مدت طولانی در فرآیند دم کشیدن قرار گیرد، علاوه بر تلخ شدن طعم آن، می‌تواند در دمایی سردتر از معمول برای نوشیدن آماده شود. با این توضیحات می‌توان دریافت که تهیه یک فنجان چای با رنگ و طعم مطبوع به طوری که عطر و بوی مورد نظر را داشته باشد، تا چه حد می‌تواند دشوار باشد. دستگاه طراحی شده توسط کنوود برای حل مسائل مذکور، علاوه بر کنترل دقیق درجه حرارت آب، دارای برنامه های دم کشیدن متنوع و نیز یک برنامه مکانیکی برای حذف برگ‌های چای از آب در زمان بهینه است.
به گزارش وب‌سایت «Eureka Magazine»، در حالی که به نظر می‌رسد دستگاه مذکور برای مصرف‌کنندگان معمول طراحی شده است، افراد با سلیقه‌های خاص از مخاطبین اصلی این چای‌ساز خواهند بود. به طور خاص، این چای‌ساز برای تهیه انواع چای‌های خاص نظیر چای سبز و یا دمنوش های گیاهی ساخته شده از گل‌ها و گیاهان دارویی و نیز میوه‌جاتی مناسب است که نیاز به فرآیند پیچیده‌تری برای آماده‌سازی دارند.
لازم به ذکر است، با توجه به بازار گسترده مرتبط با نوشیدنی‌های گرم که در روند اخیر سازندگان قهوه نیز مشاهده می‌شود، ارائه اختراع جدید فرصتی عالی برای ارتقاء جایگاه رقابتی کنوود و رهبری بازار به شمار می‌رود. لازم به ذکر است که دامنه پتنت یاد شده به یک ترکیب کتری / قوری ساده محدود نشده و برای دستگاه‌های تجاری بزرگ نیز کاربرد دارد. در واقع، فرآیند خودکار موجود در فناوری جدید می‌تواند برای تهیه چای در ابعاد وسیع و تقریباً تمام اتوماتیک انجام گیرد و سپس برای مدت زمان طولانی نگهداری شود. کنوود درخواست‌های ثبت اختراع مربوطه را در استرالیا، چین، اروپا و ایالات متحده آمریکا ثبت کرده است، که نشان می‌دهد این شرکت قصد دارد این محصول را به طور گسترده در ماه‌های آینده عرضه کند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.