۱۴ آذر ۱۳۹۶ حفاظت از پروژه‌های معماری بزرگ ترکمنستان از طریق ثبت پتنت
ترکمنستان قصد دارد پروژه‌های معماری خود را در برابر موارد جعل و سرقت «مالکیت فکری» محافظت نماید. این تصمیم که از سوی قربانعلی بردی‌اف رئیس‌جمهور این کشور اعلام شده است، با افزودن یک بند ویژه در قراردادهای مرتبط با اجرای پروژه‌های ساختمانی انجام خواهد گرفت.

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9

بنا بر گزارش روزنامه «Neutral Turkmenistan»، بر اساس بند یاد شده پیمانکاران ملزم خواهند بود با ثبت پتنت از طراحی‌های اصلی و ایده‌های بکار رفته در معماری ساختمان‌ها محافظت نمایند. بر اساس اعلام رئیس جمهور ترکمنستان، تمامی قراردادهای مرتبط با پروژه‌های بزرگ و مهم ساختمانی در این کشور بایستی شامل این بند ویژه باشند.
در همین راستا، نظارت بر این فرایند به وزارت ساخت و ساز و معماری این کشور سپرده شده است و تمامی مناقصه‌های بزرگ ساختمانی می‌بایست با نظارت این وزارتخانه و در قالب برنامه «ساخت و سازهای بزرگ مقیاس ترکمنستان» که در سال 2017 میلادی به تصویب رسیده است، پیش برده شوند. این برنامه مشتمل بر 873 طرح بزرگ است که در دو بخش صنعتی و اجتماعی (به ترتیب با 262 و 611 پروژه بزرگ ساختمانی) انجام خواهد گرفت.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day