۱۲ آذر ۱۳۹۶ توافق وزارت اقتصاد امارات و شورای طراحی و مد دبی در زمینه حمایت از حقوق مالکیت فکری
شورای طراحی و مد دبی «DDFC» و وزارت اقتصاد این کشور، در زمینه حمایت از حقوق مالکیت فکری و مقابله با موارد نقض آن، یادداشت تفاهمی به امضاء رسانیدند. این قرارداد که بین محمد عبدالعزیز‌الشهی معاون وزارت اقتصاد و دکتر امین‌الرستمانی رئیس شورای طراحی و مد دبی منعقد گردید، چارچوبی کلی برای توسعه همکاری‌های دو جانبه در زمینه حفاظت از مالکیت فکری فراهم می‌آورد.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

بنا بر گزارش وب‌سایت «Albawaba» در مراسم امضای تفاهم، نمایندگانی از سازمان تجارت خارجی ژاپن و سفارت فرانسه در امارات، یک گروه حفاظت از برندهای طراحی و نیز چند شرکت طراح فرانسوی حضور داشتند. مهندس الشهی با تأکید بر تعهد این وزارتخانه بر تقویت مشارکت با مقامات مختلف فدرال و محلی، افزود: «تلاش‌های DDFC برای ایجاد یک محیط جذاب و پویا برای نوآوری و طراحی، می‌تواند به توسعه یک اقتصاد پر رونق و حمایت از کسب و کارهای خلاق مرتبط با آن کمک بسیاری نماید. این تفاهم با تقویت زمینه‌های همکاری در حوزه مالکیت فکری، پایه رشد و پایداری صنعت طراحی در دبی خواهد بود. ما معتقدیم این یادداشت تفاهم، نوعی پلتفرم کلیدی برای تشویق مبادلات تخصص و دانش محسوب می‌گردد که آگاهی عمومی در مورد اهمیت مالکیت فکری را افزایش خواهد داد.»
دکتر امین‌الرستمانی، رئیس «DDFC» نیز در حاشیه مراسم امضای تفاهم، اظهار داشت: «حفاظت از ایده‌های فکری منابع انسانی کشور، می‌تواند به ارتقاء ابتکارات و تلاش‌های خلاقانه و ایجاد یک جریان مستمر نوآوری کمک نماید. علاوه بر این، انگیزه شرکت‌های بین‌المللی برای مشارکت فعالانه با شرکت‌ها و طراحان فعال در صنعت مد و طراحی امارات افزایش چشمگیری خواهد داشت.»
گفتنی است، بر مبنای توافق مذکور یک برنامه جامع ترویج و حمایت از مالکیت فکری، مشتمل بر برگزاری رویدادها و کارگاه‌های آموزشی برای حمایت و پشتیبانی از فعالیت‌های خلاقانه در صنعت مد و طراحی امارات، برگزار خواهد شد. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.