۲۶ آذر ۱۳۹۶ تبدیل دفتر منطقه‌ای «USPTO» در دالاس به یک مرکز پشتیبانی از استارت‌آپ‌های آمریکایی
دفتر منطقه‌ای دالاس که در سال 2015 میلادی توسط «USPTO» و در واکنش به انباشته شدن درخواست‌های ثبت اختراع راه‌اندازی گردید، به مکانی برای ملاقات کارآفرینان و استارت‌آپ‌های آمریکایی بدل شده است. بسیاری از کارآفرینان از این فرصت استفاده نموده و منافع مالی سرشاری از شبکه‌های ایجاد شده در این مرکز، کسب نموده‌اند. 

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

بنا بر گزارش وب‌سایت «Kera News»، همه ساله صدها هزار درخواست ثبت پتنت توسط دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا دریافت می‌شود که ارزیابی و تعیین تکلیف تمامی آن‌ها نیاز به جذب ارزیابان جدید و متخصص دارد. جوزف ماتال سرپرست این دفتر، در این زمینه می‌گوید: «ایده راه‌اندازی دفاتر منطقه‌ای و جذب ارزیاب از بین دانشمندان و مهندسین سراسر کشور، با هدف رسیدگی به حجم انبوه درخواست‌های دریافتی انجام گرفته است. در ابتدا قرار بر این بود که 80 ارزیاب جدید استخدام شوند که در نهایت به جذب 101 ارزیاب منتهی شد.»
دوسلینی «Rosellini» از کارآفرینان استفاده‌کننده از خدمات دفتر دالاس، با اشاره به این‌که، مرکز دالاس متفاوت از دیگر دفاتر دولتی فعالیت می‌نماید، اظهار داشت: «آن‌ها برای کمک به فناوران و کارآفرینان اینجا هستند و این برایم تجربه‌ای کاملاً جدید بود. در دفاتر دولتی صرفاً فرآیندهای اداری ثبت اختراع انجام می‌گیرد، در حالی که در این مرکز مشاوره‌هایی ارائه می‌شود که متفاوت با اظهارات یک وکیل در زمینه چگونگی ثبت اختراع است.» وی که یک استارت‌آپ برای توسعه دستگاه‌های پزشکی کمک‌کننده به درمان بیماری پارکینسون راه‌اندازی نموده، تا کنون ده‌ها مرتبه مراجعه به این مرکز را تجربه نموده است. پرسش اصلی وی برای توسعه کسب‌وکار خود این بود که کدام یک از جنبه‌های ابداع و نوآوری خود را باید ثبت نموده و کدام قسمت را می‌تواند به عنوان یک منبع باز برای محققین دیگر ارائه دهد. مشاوره‌های ارائه شده از سوی ارزیابان مرکز دلاس، به وی کمک نمود تا در بودجه حفاظت از دارایی‌های فکری شرکت خود صرفه‌جویی قابل ملاحظه‌ای داشته باشد.
هوپ شیمابوکو «Hope Shimabuku»، مدیر دفتر منطقه‌ای تگزاس با اشاره به این‌که در حال حاضر اغلب پتنت‌های ثبت شده در مرکز دالاس مرتبط با نفت، حفاری و صنایع نیمه‌هادی است، از فعالیت‌های ثبت و انتشار پتنت تویوتا خبر داد و ابراز امیدواری نمود در آینده پتنت‌های بیشتری در زمینه خودرو در این مرکز به ثبت برسد.  

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.