۲۸ آذر ۱۳۹۶ تعامل و همفکری ذینفعان نظام مالکیت فکری در لیبریا با هدف اتخاذ یک استراتژی قوی مالکیت فکری
دفتر مالکیت فکری کشور آفریقایی لیبریا «LIPO»، با هدف تعریف و تبیین یک برنامه استراتژیک ملی مالکیت فکری، یک برنامه دوازده روزه تعامل و تبادل نظر با ذینفعان را در دستور کار قرار داده تا برنامه تدوین شده بیشترین هماهنگی را با رشد و توسعه کشور داشته باشد. این تعامل و همفکری با کمک دو متخصص سازمان جهانی مالکیت فکری «WIPO» و با مشارکت کارکنان «LIPO» انجام خواهد گرفت.
 
filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2
 
بنا بر گزارش وب‌سایت «FPA»، مجموعه قوانین مالکیت فکری در لیبریا از دیرباز به تصویب رسیده است؛ با این حال، به دلیل نبود یک نقشه راه مشخص و عدم توجه دولت‌های مستقر به خلاقیت و نوآوری به عنوان نیروی محرکه و رشد کشور، تا کنون به طور کامل به اجرا در نیامده است. انتظار می‌رود، این برنامه تعامل و همفکری، بتواند پیشرفت‌های قابل توجهی در زمینه مدیریت و حفاظت از مالکیت فکری و ایجاد مشوق‌های حمایتی از نوآوران و فناوران صنعتی، به همراه داشته باشد.
روزولت گولد، مدیر کل «LIPO»، که کمتر از پنج ماه پیش به این سمت منصوب شده است، برنامه استراتژیک مالکیت فکری کشور را به عنوان سندی برای اطمینان از هماهنگ‌سازی سیاست‌های اتخاذ شده در حوزه مالکیت فکری با دیگر فعالیت‌های جاری در کشور می‌داند، که در درازمدت می‌تواند به افزایش حفاظت‌ها از آثار ادبی و هنری و نیز دارایی‌های فکری مرتبط با اختراعات در حوزه‌هایی نظیر ژنتیک و زیست‌فناوری منجر گردد. وی در این زمینه اظهار داشت: «هدف از استراتژی ملی مالکیت فکری، ایجاد فضای حمایتی برای هنرمندان، مخترعان و نوآوران است که در نهایت به رشد و توسعه اقتصادی خواهد انجامید. همان‌طور که کشورهای مختلف در سرتاسر جهان از منافع نظام مالکیت فکری برخوردار شده‌اند، لیبریا نیز می‌تواند از این مزایا بهره‌مند گردد. ما قوانین مالکیت فکری مناسبی داریم ولی بدون یک استراتژی ملی در این حوزه، توسعه دارایی‌های فکری و تشویق نوآوران و مخترعین به سرمایه‌گذاری‌های بیشتر، تا حدی با چالش مواجه می‌شود و فرآیند برنامه‌ریزی کارآمد و پایدار مختل خواهد شد.»

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.