۰۴ دی ۱۳۹۶ عضویت مخترع مسلمان سنگاپوری در آکادمی ملی مخترعین آمریکا «NAI»
یک دانشمند سنگاپوری موفق شد برای نخستین بار، بالاترین امتیاز حرفه‌ای برای مخترعین دانشگاهی را به دست آورد. بر این اساس، پروفسور جاکی یینگ «Jackie Y. Ying» که مدیر اجرایی مؤسسه مهندسی زیستی و نانوفناوری «IBN» است، به عنوان یکی از اعضای آکادمی ملی مخترعین ایالات‌متحده «NAI» برگزیده شد.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

بنا بر گزارش وب‌سایت «Straits Times»، مخترعین دانشگاهی که برخوردار از روحیه نوآورانه در ایجاد و توسعه اختراعات برجسته‌ای بوده که به جامعه کمک می‌نماید، امکان عضویت در آکادمی ملی مخترعین را خواهند داشت. در بیانیه‌ای که از سوی «NAI» انتشار یافت، آمده است: «پروفسور یینگ به بیش از 900 مخترع از سرتاسر جهان که به عنوان همکار در «NAI» عضویت دارند، می‌پیوندد. در سال 2017 میلادی نزدیک به 6000 عدد «US» پتنت از سوی این مخترعین به ثبت رسیده است که مجموع «US» پتنت‌های ثبت شده را به عدد تقریبی 32000 پتنت می‌رساند.»
پروفسور یینگ که در سن سی‌سالگی به دین اسلام گرویده است، در سال 2001 میلادی و در سن 35 سالگی، به عنوان جوان‌ترین استاد تمام مؤسسه فناوری ماساچوست «MIT» انتخاب شد. وی با ابراز خوشحالی از عضویت خود در «NAI» افزود: «من از دوره کالج و با الهام گرفتن از توماس ادیسون، همواره در پی این بودم که به عنوان یک مخترع بتوانم از طریق پیشرفت‌های فناورانه و نوآوری، تأثیر اجتماعی بزرگی ایجاد نمایم». وی با بیش از 180 پتنت که مجوز بهره‌برداری از 32 عدد آن‌ها به شرکت‌های بزرگ چندملیتی و استارت‌آپ‌های فعال در حوزه نانو مواد، تجهیزات پزشکی و ... اعطاء شده است، رکوردی باورنکردنی در زمینه نرخ تبدیل مشارکت‌های علمی و تحقیقاتی به پتنت دارد. پتنت‌های وی همچنین منجر به ایجاد 11 اسپین‌آف در دانشگاه‌ها یا مراکز تحقیقاتی شده است. یکی از این اسپین‌آف‌ها با نام «SmartCells Inc» که در زمینه تنظیم انسولین خون و درمان دیابت فعالیت می‌نماید، در سال 2010 میلادی به مبلغ پانصد میلیون دلار به تملک شرکت داروسازی «Merck»، درآمده است. 
«NAI» یک سازمان غیرانتفاعی است که در سال 2010 میلادی تأسیس شده و هدف اصلی آن، شناسایی مخترعین دارای پتنت‌های ثبت شده در «USPTO» است. این نهاد مستقر در فلوریدا، به دنبال اطلاع‌رسانی و ترویج فناوری‌ها و نوآوری‌های دانشگاهی، در سطح جامعه است. از نکات قابل توجه «NAI»، عضویت 29 برنده جایزه نوبل از جمله شوجی ناکامورا دانشمند ژاپنی/ آمریکایی و پائول مودریچ زیست‌شناس آمریکایی و بیش از 100 رئیس و مدیر ارشد دانشگاهی و مؤسسات پژوهشی غیرانتفاعی در آن است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day