۰۵ دی ۱۳۹۶ استفاده از واقعیت مجازی توسط شرکت نایک برای کمک به گلف‌بازان
گلف‌بازان به زودی می‌توانند شیوه بازی خود را با کمک فناوری واقعیت مجازی «AR» بهبود دهند. کمپانی نایک در ماه اوت سال جاری میلادی پتنتی با شماره «US20170351295» به ثبت رسانیده است که در آن چگونگی اتصال یک صفحه نمایش مخصوص به توپ گلف را به منظور دریافت اطلاعات و آمار واقعی در زمان حرکت آن شرح می‌دهد. همچنین یک عینک خاص برای ردیابی سرعت توپ، مسیر حرکت، سرعت چرخش و فاصله آن طراحی شده است. برخی اطلاعات جانبی نظیر زمان حرکت توپ در هوا، میانگین فاصله طی شده و ... نیز در صفحه نمایش مذکور قابل ارائه خواهد بود.

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

بنا بر گزارش وب‌سایت «Android Headlines»، عینک‌های فوق که از فناوری «AR» استفاده می‌نمایند، با توجه به پارامترهای اندازه‌گیری شده، پیشنهاداتی در مورد انتخاب چوب گلف مناسب برای کسب بهترین نتیجه به بازیکن ارائه می‌دهند. ارزیابی ریسک استفاده از هر یک از چوب‌های گلف برای یک ضربه خاص، می‌تواند به بازیکنان کمک نماید تا در هر مرحله با مناسب‌ترین استراتژی به بازی ادامه دهند. نکته مهم این است که تمامی اطلاعات به صورت واقعی به نمایش در می‌آید، مشابه با چیزی که «Google Glass» از آن استفاده می‌نماید.
به اعتقاد کارشناسان، اگر نایک محصولی مبتنی بر پتنت ثبت شده تولید و روانه بازار نماید، اطلاعات عرضه شده از طریق این محصول می‌تواند تحولی بزرگ برای ورزشکاران به وجود بیاورد. فناوری بکار گرفته شده می‌تواند یک بازیکن گلف را با توجه به اطلاعات شخصی و نقاط ضعف و قوت وی راهنمایی نموده که چگونه و با چه استراتژی بازی را ادامه دهد تا بیشترین احتمال موفقیت وجود داشته باشد. البته باید توجه داشت، ثبت این پتنت به معنای آن نیست که محصول ساخته شده به زودی در فروشگاه‌های مختلف عرضه خواهد شد. آینده این پتنت چیزی است که فقط گذر زمان آن را مشخص خواهد کرد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.