۰۷ دی ۱۳۹۶ سال 2016 میلادی بهترین سال برای صاحبان امتیاز پتنت
شرکت حقوقی فیتزپاتریک و شرکا، اخیراً در زمینه نقش «PTAB» بر منافع حاصل از پتنت برای صاحبان امتیاز پتنت‌های ثبت شده در آمریکا مطالعه‌ای انجام داده است که نتایج حاصل از آن نشان می‌دهد، سال 2016 میلادی یکی از بهترین سال‌ها برای دارندگان ثبت اختراع بوده است. 

filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

لازم به ذکر است، «Patent Trial and Appeal Board-PTAB» مجموعه‌ای است که مسئولیت هدایت مواردی از جمله بررسی و رسیدگی به پتنت‌ها پس از مرحله گرنت شدن، تجدید نظر در خصوص پتنت‌های مورد استفاده و بررسی درخواست‌های تجدیدنظر در تصمیمات ارزیابان در پرونده‌های ثبت پتنت را به عهده دارد.
بنا بر آمار بررسی شده در این مطالعه، در کل سال 2016 میلادی احکام و آرای نهایی صادر شده توسط «PTAB»، در بیش از نیمی از ادعاهای مطرح شده در پرونده‌های ثبت پتنت به نفع صاحبان پتنت به پایان رسیده است. این در حالی است که در دو سال قبل از آن (سال‌های 2014 و 2015 میلادی)، این نرخ تنها برای یک بازه سه ماهه به حدود 50 درصد رسیده است و حتی در سه ماهه اول سال 2014 میلادی کمتر از 20 درصد بوده است. 
از طرف دیگر، این مطالعه نشان می‌دهد که تعداد ادعاهایی که توسط «PTAB» در سال گذشته میلادی مورد بررسی قرار گرفته است، برابر با 12732 مورد بوده است که تقریباً برابر با مجموع ادعاهای بررسی شده در طول سال‌های قبل از آن بوده است. نکته شایان توجه اینجاست که افزایش بسیار زیاد درخواست‌های بررسی مجدد منجر به ایجاد اثر منفی بر روی درخواست‌های نویسندگان پتنت‌ها نشده است.
جاستین الیور از اعضای ارشد شرکت فیتزجرالد، در این زمینه می‌گوید: «با وجود افزایش فعالیت‌های قضات PTAB، بررسی‌های ما نشان می‌دهد که این افزایش فعالیت هیچ‌گونه روند منفی محسوسی برای صاحبان امتیاز پتنت ایجاد نکرده است. به معنای دیگر، این گزارش صرفاً برخی تفاوت‌های بررسی پرونده‌های ثبت پتنت را نشان می‌دهد و واضح است که سال 2016 میلادی یکی از بهترین سال‌ها برای دارندگان ثبت اختراع بوده است.»

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.