۱۱ دی ۱۳۹۶ پتنت گرنت شده در حوزه اصلاح ژنوم از سوی دفتر مالکیت فکری سنگاپور
شرکت میلیپورس «Millipores» که یکی از رهبران صنعت اصلاح ژنوم به شمار می‌رود، خبر از گرنت پتنت جدید خود از سوی دفتر مالکیت فکری سنگاپور داده است. پتنت یاد شده که مرتبط با فناوری «CRISPR» است، یک روش نوین برای یکپارچه‌سازی ژنوم سلول‌ها ارائه می‌دهد.

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9

«یودیت باترا» مدیرعامل میلیپورس با ابراز خشنودی از اطلاعیه جدید دفتر مالکیت فکری سنگاپور، اظهار داشت: «این پتنت می‌تواند گامی دیگر در راستای تقویت حفاظت از دارایی‌های فکری شرکت در زمینه فناوری «CRISPR» به شمار رود. فعالیت‌های ثبت و انتشار پتنت ما مشتمل بر ارائه درخواست‌های مشابه در چندین کشور دیگر خواهد بود که می‌تواند امکان همکاری‌های ما را با جامعه علمی جهانی افزایش داده و کمک می‌نماید تا از این طریق روش‌های درمانی جدیدی برای بیماری‌های مختلف توسعه دهیم.»
بنا بر گزارش وب‌سایت «News Wire»، میلیپورس از فناوری‌های توسعه‌یافته در حوزه اصلاح ژنوم‌ها در زمینه‌های مختلف اعم از تحقیقات علوم پایه، کشاورزی مبتنی بر فناوری‌های زیستی و نیز حوزه درمان و مراقبت‌های بهداشتی استفاده می‌نماید. پتنت جدید این شرکت می‌تواند یک جهش قابل توجه در ارائه روش‌های درمانی برای انواع بیماری‌های ژنتیکی به شمار رود. گفتنی است، میلیپورس درخواست‌های ثبت پتنت متنوعی در زمینه فناوری مذکور در اتحادیه اروپا، کانادا، آمریکا، برزیل، چین، هند، ژاپن و کره جنوبی به ثبت رسانیده است که حاکی از اهمیت این فناوری برای این شرکت و لزوم حفاظت‌های قوی از آن است.
لازم به ذکر است، میلیپورس طی دوازده سال اخیر فعالیت‌های وسیعی در حوزه اصلاح ژنوم داشته است و با سرمایه‌گذاری گسترده در این حوزه، برای اولین بار موفق به ساخت ژنوم بیومولکول گردید. این شرکت اخیراً یک پنل مشورتی برای ارائه انواع راهنمایی‌های تحقیقاتی مرتبط با اصلاح ژنوم و کاربردهای آن به کسب‌وکارهای مختلف راه‌اندازی نموده است.  

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day