۱۶ دی ۱۳۹۶

استفاده از کیسه هوای خارجی با هدف محافظت از جان عابران پیاده در تصادفات رانندگی

شرکت «جنرال موتورز» پتنتی با هدف محافظت از جان عابران پیاده به ثبت رسانده است که بر اساس آن، یک کیسه هوا در خارج از وسیله نقلیه تعبیه می‌شود. این اقدام جنرال موتورز آخرین تلاش صنعت خودرو برای رفع معضل رو به رشد مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات است.

filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6

با پیشرفت‌های انجام گرفته در صنعت خودروسازی، که مصداق بارز آن توسعه چشمگیر وسایط نقلیه دارای هدایت خودکار است، توجه به مسائل مربوط به ایمنی سرنشینان خودرو نیز بیشتر شده است. با این حال، بخشی عمده‌ای از ایمنی در تصادفات مربوط به عابران پیاده است که با توجه به عدم وجود هیچ‌گونه حفاظ مناسب نظیر کلاه ایمنی، هرگونه تصادف می‌تواند منجر به فوت عابر گردد. طبق آمار اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا، در سال 2015 میلادی بیش از 5376 عابر پیاده توسط خودروهای آمریکایی کشته شده‌اند که برابر با 15 درصد تلفات در آن سال محسوب می‌شود. این آمار با توجه به گزارش منتشرشده در مارس سال 2017 میلادی با 11 درصد افزایش به حدود 6000 نفر در سال 2016 رسیده است. 
در پتنت ثبت‌شده توسط جنرال موتورز، یک کیسه هوا در قسمت جلو وسیله نقلیه و پشت یک درب مجزا پنهان شده است. «تام ویلکرسون»، سخنگوی ارتباطات ایمن شرکت جنرال موتورز در این زمینه می‌گوید: «کیسه هوا می‌تواند یک راهکار جالب برای حفاظت از جان عابران پیاده باشد که در آینده به راه حل مهندسی غالب بدل گردد.»
گفتنی است، پیش از این شرکت «ولوو» با تعبیه یک کیسه هوا در پایه شیشه جلوی خودرو «V40 2013»، خود را به عنوان اولین خودروساز در زمینه جلوگیری از مرگ عابران پیاده در تصادفات رانندگی مطرح نموده بود. این شرکت در حال حاضر به سمت استفاده از سیستم‌های تشخیص پیشرفته عابر پیاده به جای کیسه‌های هوای خارجی حرکت نموده است.   
کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!
۱۹ بهمن ۱۳۹۹

ربات هوشمندی که تجربه گفتگو با افراد فوت شده را فراهم می‌کند!

مایکروسافت، سیستم هوشمندی ابداع نموده که به افراد امکان می‌دهد تا با مردگان صحبت کنند. این مکالمه مجازی که از طریق ربات «Cahtbot» صورت می‌گیرد، دلتنگی کاربران را رفع نموده و امکان تجدید خاطرات با عزیزان درگذشته را فراهم می‌سازد. به این منظور، داده‌های اجتماعی، مانند تصاویر، پست‌های شبکه‌های اجتماعی، پیام‌ها، داده‌های صوتی و حتی نامه‌های نوشته شده از فرد مذکور، برای آموزش ربات و ایجاد قابلیت تعامل و گفتگوی کاملاً مشابه، مورد استفاده قرار می‌گیرد.

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها
۲۱ بهمن ۱۳۹۹

ساخت خودروهای واقعی با روشی مشابه اسباب‌بازی‌ها

تسلا آرزوی خود برای ساخت یکپارچه بدنه خودرو با استفاده از ریخته‌گری را رها نکرده است. ایلان ماسک، مدیرعامل این شرکت که همواره با توئیت‌های جنجالی خود دنیا را شگفت‌زده نموده و از آینده نه‌چندان دور محصولات تسلا می‌گوید، اخیراً در توئیتی اعلام کرده که در آینده‌ای نزدیک، شاهد انقلابی در صنعت خودرو خواهیم بود. ماسک در توئیت خود آورده: «ما با استفاده از دستگاه‌های ریخته‌گری بزرگمان، در تلاشیم تا ابعاد کامل خودروها را به همان روشی تولید کنیم که ماشین‌های اسباب‌بازی ساخته می‌شوند».

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۸ بهمن ۱۳۹۹

وبینار آموزشی اسرار تجاری در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه برنامه‌های مخاطب‌محور خود در حوزه‌های مختلف مالکیت فکری، اقدام به برگزاری نخستین وبینار آموزشی اسرار تجاری نموده است. این وبینار که به معرفی اسرار تجاری به‌عنوان یکی از راهکارهای حفاظت از دارایی‌های فکری می‌پردازد، روز سه‌شنبه مورخ ۲۸ بهمن‌ماه سال جاری و در قالب سه‌‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری، برگزار می‌گردد.

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟
۲۰ بهمن ۱۳۹۹

آیا باید منتظر مک‌بوک، آی‌پد و آیفون تیتانیومی باشیم؟

ثبت اختراع جدید اپل، حکایت از عزمی جدی برای تولید نسخه‌ تیتانیومی مک‌بوک، آی‌پد و آیفون دارد. در حالی‌که اپل پیش‌تر ساعت‌های تیتانیومی خود را به بازار عرضه کرده بود، پتنت جدید این شرکت، نشان می‌دهد که چالش‌های موجود در مسیر استفاده از تیتانیوم برای سایر محصولات خود را نیز حل نموده است.

صدرنشینی تویوتا در میان خودروسازان متقاضی ثبت اختراع
۲۵ بهمن ۱۳۹۹

صدرنشینی تویوتا در میان خودروسازان متقاضی ثبت اختراع

تویوتا، با عملکردی شگفت‌انگیز نسبت به سایر برندهای خودروسازی، برتری مطلق خود در خصوص نوآوری و ثبت اختراع را اثبات نموده است. این خودروساز مشهور ژاپنی، طی یک دهه اخیر، بیش از ۳۳۰ هزار تقاضای ثبت اختراع جدید داشته که حاکی از نقش کلیدی پتنت در صنعت خودروسازی و البته توجه ویژه تویوتا، به این ابزار کلیدی برای حفاظت از اختراعات و نوآوری‌ها است. پس از تویوتا، شرکت‌های هیوندای و فورد، به ترتیب با حدود ۱۶۳ هزار و ۱۵۷ هزار تقاضانامه، در رده‌های دوم و سوم جای دارند.

آمازون و نوآوری‌های انقلابی در حوزه تحویل سفارشات
۲۶ بهمن ۱۳۹۹

آمازون و نوآوری‌های انقلابی در حوزه تحویل سفارشات

آمازون، غول صنعت تجارت الکترونیک و یکی از بازیگران پیشرو در حوزه نوآوری، در تلاش است تا با توسعه فناوری‌های مختلف و با تمرکز ویژه بر روی پهپادها، انقلابی در رویه‌های فعلی تحویل سفارشات پدید آورد. ایده‌های خلاقانه این شرکت، از انبار زیرآب، انبار هوایی و انبار زیرزمینی گرفته تا برج‌های پهپادی، آینده صنعت تجارت الکترونیک را نشانه رفته است.