۱۶ دی ۱۳۹۶ استفاده از کیسه هوای خارجی با هدف محافظت از جان عابران پیاده در تصادفات رانندگی
شرکت «جنرال موتورز» پتنتی با هدف محافظت از جان عابران پیاده به ثبت رسانده است که بر اساس آن، یک کیسه هوا در خارج از وسیله نقلیه تعبیه می‌شود. این اقدام جنرال موتورز آخرین تلاش صنعت خودرو برای رفع معضل رو به رشد مرگ‌ومیر ناشی از تصادفات است.

filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6

با پیشرفت‌های انجام گرفته در صنعت خودروسازی، که مصداق بارز آن توسعه چشمگیر وسایط نقلیه دارای هدایت خودکار است، توجه به مسائل مربوط به ایمنی سرنشینان خودرو نیز بیشتر شده است. با این حال، بخشی عمده‌ای از ایمنی در تصادفات مربوط به عابران پیاده است که با توجه به عدم وجود هیچ‌گونه حفاظ مناسب نظیر کلاه ایمنی، هرگونه تصادف می‌تواند منجر به فوت عابر گردد. طبق آمار اداره ایمنی ترافیک بزرگراه‌های آمریکا، در سال 2015 میلادی بیش از 5376 عابر پیاده توسط خودروهای آمریکایی کشته شده‌اند که برابر با 15 درصد تلفات در آن سال محسوب می‌شود. این آمار با توجه به گزارش منتشرشده در مارس سال 2017 میلادی با 11 درصد افزایش به حدود 6000 نفر در سال 2016 رسیده است. 
در پتنت ثبت‌شده توسط جنرال موتورز، یک کیسه هوا در قسمت جلو وسیله نقلیه و پشت یک درب مجزا پنهان شده است. «تام ویلکرسون»، سخنگوی ارتباطات ایمن شرکت جنرال موتورز در این زمینه می‌گوید: «کیسه هوا می‌تواند یک راهکار جالب برای حفاظت از جان عابران پیاده باشد که در آینده به راه حل مهندسی غالب بدل گردد.»
گفتنی است، پیش از این شرکت «ولوو» با تعبیه یک کیسه هوا در پایه شیشه جلوی خودرو «V40 2013»، خود را به عنوان اولین خودروساز در زمینه جلوگیری از مرگ عابران پیاده در تصادفات رانندگی مطرح نموده بود. این شرکت در حال حاضر به سمت استفاده از سیستم‌های تشخیص پیشرفته عابر پیاده به جای کیسه‌های هوای خارجی حرکت نموده است.   

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.