۱۹ دی ۱۳۹۶ استفاده از هوش مصنوعی برای توسعه سیستم مسیریابی خودروهای هدایت خودکار
شرکت اپل اخیراً پتنتی به ثبت رسانده است که می‌تواند نقش نقشه‌ها را در خودروهای دارای فناوری هدایت خودکار به حداقل برساند. نوآوری جدید که تحت عنوان سیستم مسیریابی خودکار توسعه یافته است، از فناوری هوش مصنوعی به عنوان یک سیستم تخصصی پردازش تصویر و موقعیت‌یاب استفاده می‌نماید.

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

بنا بر گزارش وب‌سایت «Business Insider»، سیاست اپل در استفاده از هوش مصنوعی برای مسیریابی وسایط نقلیه دارای هدایت خودکار کاملاً متفاوت از دیگر رقبا است. به طور خاص، این شرکت در پی این است که قابلیتی ایجاد نماید تا خودروهای دارای فناوری هدایت خودکار بدون نیاز به نقشه‌های مرجع که از طریق اینترنت و یا به صورت دستی بارگذاری می‌شوند، حرکت و مسیریابی نمایند. در فناوری جدید از طریق سنسورهای تعبیه شده بر روی خودرو، یک مدل مجازی از محیط پیرامون آن ایجاد می‌گردد که به خودرو اجازه می‌دهد مسیر خود را تشخیص داده و حرکت نماید. به معنای دیگر، در این فناوری از هیچ منبع داده خارجی، اعم از انواع نقشه‌های مرجع استفاده نمی‌شود.
گفتنی است، با توجه به ویژگی‌های خاص سیستم معرفی شده از سوی اپل، در صورت ارائه نسخه تجاری این سیستم، تغییر و تحولی بزرگ در صنعت خودروهای دارای فناوری هدایت خودکار اتفاق خواهد افتاد. رویکرد اپل در تضاد با شرکت‌هایی نظیر «GM» و «Uber» است که در فرآیند مسیریابی خودروهای خودران از سیستم نقشه‌یابی استفاده می‌نمایند، در نتیجه می‌تواند محدودیت‌های مربوط به روش‌های مسیریابی فعلی را تا حد قابل توجهی رفع نماید. برای مثال، در حال حاضر خودروهای خودران شرکت اوبر محدود به مناطقی هستند که نقشه‌های مرجع آن‌ها از پیش تهیه و در سیستم‌های کامپیوتری خودرو تعبیه شده‌اند. داده‌های محیطی از طریق حسگرهای «LiDAR» دریافت شده و با مقایسه تطبیقی با نقاط مرجع نقشه‌های یاد شده، مسیر خودرو شناسایی می‌گردد. جنرال موتورز نیز از یک سامانه نیمه خودکار تحت عنوان «Super Cruise» استفاده می‌کند که موجب می‌شود، خودرو تنها در برخی بزرگراه‌ها که نقشه‌های آن‌ها در دسترس قرار دارد، قابل استفاده باشد.     

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.