۲۱ دی ۱۳۹۶ کپی‌برداری خودروساز چینی از خودرو اسپرت رنجرور
شرکت زوتی «Zotye Auto» که در زمینه طراحی و تولید خودرو فعالیت می‌نماید، در حال توسعه مدل جدیدی از خودروهای خود با عنوان «T800» است. با توجه به پتنت‌های ثبت‌شده پیرامون طراحی‌های این خودرو، می‌توان گفت این محصول شباهت بسیاری به «Range Rover Sport» دارد. گفتنی است، خودروسازی زوتی به تقلید از محصولات برندهای دیگر و اعمال تغییرات جزئی در آن‌ها معروف است و پیش از این نیز از ایده‌های طراحی و ویژگی‌های محصولات دیگر خودروسازهای معروف در طراحی‌های خود استفاده نموده است.
 
filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d
 
بنا بر گزارش وب‌سایت «Paultan»، عکس‌های انتشاریافته از خودرو «T800» حاکی از این است که ردی از طراحی ویژه و منحصربه‌فرد رنجرور که از چراغ جلو آغاز می‌شود و از طریق درب‌های خودرو به سمت چراغ عقب کشیده می‌شود، در خودرو جدید زوتی وجود دارد. البته خودروساز چینی سعی نموده است تا با اعمال برخی تغییرات در طراحی بدنه و نوع چراغ‌ها، خود را از نقض پتنت و اتهام تقلید از طراحی خودرو متعلق به رنجرور مبرا سازد.
انتظار می‌رود، «T800» از یک موتور لیتری توربوشارژ با 200 اسب بخار قدرت و نیز یک سیستم تولید قدرت هیبریدی با 250 اسب بخار برخوردار باشد. کارشناسان معتقدند، ثبت پتنت‌های مرتبط با خودروی «T800» بیانگر عزم جدی خودروساز چینی در طراحی و تولید آن و ارائه به بازار می‌باشد.    

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day