۲۳ دی ۱۳۹۶ تصاحب یک مجموعه پتنت مرتبط با فناوری‌های مخابراتی از سوی شرکت فعال در حوزه مالکیت فکری
شرکت نتورک‌وان «Network-1» که در زمینه خرید، توسعه، صدور مجوز و کسب درآمد از طریق مالکیت فکری فعالیت می‌نماید، خبر از تصاحب یک مجموعه پتنت شامل برخی فناوری‌های کلیدی مورد استفاده در ماشین‌آلات صنعتی، اینترنت و نسل بعدی فناوری‌های متحرک مصرفی داد. سبد پتنت مذکور که عمدتاً از شرکت‌های «M2M & IoT» خریداری شده‌اند، متشکل از دوازده «US» پتنت گرنت شده و شانزده پتنت در انتظار تأیید است.

filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6

بنا بر گزارش وب‌سایت «Market Insider»، یکی از فناوری‌های کلیدی مرتبط با مجموعه پتنت خریداری‌شده توسط «نتورک‌وان»، فناوری تأیید اعتبار و استفاده از سیم‌کارت‌های تعبیه‌شده در نسل آینده اینترنت اشیاء «IoT»، تبادلات ماشین با ماشین و سایر دستگاه‌های متحرک نظیر گوشی‌های تلفن همراه هوشمند، انواع تبلت، اتومبیل‌ها و هواپیماهای بدون سرنشین است. تخمین زده می‌شود که تا سال 2024 میلادی، فروش سالانه دستگاه‌هایی که از این فناوری استفاده می‌نمایند، بالغ‌بر 500 میلیون واحد باشد.
مجموعه اختراعات یادشده در ابتدای سال 2013 میلادی به ثبت رسیده و تا سال 2033 میلادی از حفاظت‌های سیستم پتنت برخوردارند. «نتورک‌وان» امیدوار است، پتنت‌های در انتظار تأیید نیز به‌زودی مورد تأیید «USPTO» و دیگر نهادهای مالکیت فکری مرتبط قرار گیرند. این شرکت همچنین برنامه‌هایی گسترده برای ثبت پتنت‌های جدید و توسعه سبد پتنت خود دارد. کوری هورویتز «Corey M. Horowitz» مدیر اجرایی «نتورک‌وان»، با تأکید بر استراتژی این شرکت مبنی بر اخذ و تملک پتنت‌های مختلف اظهار داشت: «دستیابی به مجموعه پتنت جدید، بخشی از استراتژی مداوم ما برای به دست آوردن دارایی‌های فکری ارزشمند است که می‌تواند انعکاسی از فناوری‌های آینده و تحولات ناشی از آن‌ها باشد. ما به دنبال همکاری با «M2M» برای توسعه هر چه بیشتر فناوری‌های پیشرو و فرصت‌های مرتبط با صدور مجوزهای بهره‌برداری برای این فناوری‌های نوظهور هستیم.»
لازم به ذکر است، «نتورک‌وان» در حال حاضر دارای 50 پتنت در حوزه داده‌های اطلاعاتی، فناوری‌های مخابراتی و شناسایی محتوای رسانه‌ای است. استراتژی فعلی این شرکت مبتنی بر اخذ پتنت‌های با کیفیت است که می‌تواند در آینده فرصت‌های چشمگیری برای صدور مجوزهای بهره‌برداری از پتنت و کسب درآمد ایجاد نماید. برای مثال، درآمد حاصل از صدور مجوز بهره‌برداری از یکی از پتنت‌های متعلق به این شرکت در بازه زمانی می 2007 تا سپتامبر 2017 میلادی به بیش از 119 میلیون دلار رسیده است.     

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.