۰۴ بهمن ۱۳۹۶ اصلاحات ساختاری در دفتر ثبت اختراع اروپا
بنا بر اعلام دفتر ثبت اختراعات اروپا «EPO»، این نهاد فرآیند سازمان‌دهی داخلی خود با هدف افزایش بهره‌وری فرآیند ثبت پتنت را به پایان رسانیده است. اصلاحات یاد شده که شامل ادغام و یکپارچه‌سازی دو مدیریت عمومی مجموعه است، گردش کار درخواست‌های ثبت اختراع بین واحدهای عملیاتی را تسریع خواهد کرد. «EPO» همچنین قصد دارد تا برای مقابله با رویه‌های متعارض فعلی، مدیریت‌های تخصصی جدیدی ایجاد نماید.

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9

«بنویت باتیستلی»، مدیر ارشد «EPO» با اشاره به این‌که ادغام مدیریت‌های سابق عملیات و پشتیبانی عملیاتی، می‌تواند به بهبود خدمات این نهاد در زمینه ثبت و انتشار پتنت بیانجامد، افزود: «اصلاحات انجام گرفته به بهره‌برداری بهینه از سرمایه‌گذاری‌های «EPO» در فناوری اطلاعات و افزایش بهره‌گیری از سیستم‌های اتوماسیون در این نهاد کمک خواهد نمود و کاربران را قادر می‌سازد تا فعالیت‌های مرتبط با ثبت و محافظت از دارایی‌های فکری خود را از طریق یک سیستم کارآمدتر و فرایند ارزیابی سریع‌تر انجام دهند.»
بنا بر گزارش وب‌سایت «IPPro»، اتحادیه کارکنان دفتر پتنت اروپا «SUEPO» طی یادداشتی با «فاجعه‌بار» نامیدن مجموعه اصلاحات ساختاری این نهاد، ادعا نموده است که این اقدامات منجر به ایجاد واحدهای کوچک تا نفره از کارکنان خواهد شد که می‌بایست وظایف و خدماتی مشابه با واحدهای 15 تا 20 نفره سابق را ارائه دهند. این رویکرد می‌تواند به ایجاد چالش‌ها و مشکلات متعدد در زمینه تخصص‌های لازم منجر شود، چراکه هر یک از کارکنان می‌بایست بر مراحل و فرآیندهای بیشتری در مقایسه با ساختارهای قبلی مسلط باشند. در این یادداشت آمده است: «تصمیم برای کوچک نمودن تیم‌های کاری می‌تواند همراه با افزایش در کیفیت و کمیت وظایف تخصصی هر یک از کارکنان باشد که به همین دلیل، مدیریت سیاست آموزش تمامی مراحل و فرآیندهای ارائه خدمات به کارکنان را در پیش گرفته است. این امر در حالی به وقوع پیوسته است که کارکنان در حال حاضر با حجم کاری زیادی مواجهند و این اقدام می‌تواند فشارهای وارده را دو چندان نماید.»       

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day