۰۳ بهمن ۱۳۹۶ استراتژی جنرال موتورز برای توسعه کسب‌وکار خودروهای الکتریکی
ماری بارا «Mary Barra» مدیر اجرایی جنرال موتورز، مدعی است این شرکت خودروساز تا سال 2021 میلادی خودروهای الکتریکی تجاری خود را روانه بازار می‌نماید. این ادعا که خطاب به سرمایه‌گذاران بزرگ جنرال موتورز بیان شده است، بیانگر طرحی جسورانه بوده که تاکنون توسط هیچ خودروساز دیگری انجام نگرفته است. این در حالی است که بازار خودروهای الکتریکی بیشتر معطوف به سیاست‌ها و حمایت‌های دولتی است و اثر این‌گونه از سیاست‌ها بر تقاضای مصرف‌کننده پیشی گرفته است.

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

بنا بر گزارش «رویترز»، به اعتقاد مدیران سابق این شرکت و برخی از متخصصین صنعت خودرو، این هدف بلندپروازانه به شرطی تحقق می‌یابد که بتوان به ترکیبی از فناوری اختصاصی و بهینه تولید باطری، طراحی متفاوت و ارزان خودرو و تولید در مقیاس بالا دست یافت. اگر جنرال موتورز بتواند چنین کاری انجام دهد، تا اواسط سال 2020 میلادی دو کسب‌وکار کاملاً متفاوت خواهد داشت: «یک کسب‌وکار سنتی متمرکز در آمریکای شمالی در حوزه کامیون‌ها، وسایط نقلیه ورزشی و دیگر انواع خودرو با مصرف سوخت فسیلی و یک شرکت جهانی خودروی الکتریکی که در چین بنا شده است.»
بررسی ثبت اختراعات جنرال موتورز در طی سال‌های اخیر نشان می دهد، این شرکت به شدت در حوزه مصرف برق سرمایه‌گذاری نموده است که نتیجه آن، کاهش مصرف کبالت در سیستم باطری «EMC» این شرکت است. با توجه به قیمت کبالت که پرهزینه‌ترین جزء در باطری‌های لیتیومی فعلی به شمار می‌رود این کاهش مصرف منجر به کاهش 30 درصدی هزینه‌های تولیدی می‌انجامد.
طراحی باطری‌های جدید جنرال موتورز مبتنی بر استفاده از عنصر نیکل، می‌تواند فرآیند تولید، ذخیره‌سازی و مصرف انرژی را متحول نماید. گفتنی است، جنرال موتورز در بازه زمانی سال‌های 2010 الی 2015 میلادی بیش از 661 پتنت در حوزه فناوری باطری خودرو به ثبت رسانیده است که نشان از توجه این شرکت بر توسعه خودروهای الکتریکی دارد.
علاوه بر باطری، مهندسین جنرال موتورز در حال طراحی و توسعه یک ساختار اختصاصی برای نسل بعدی خودروهای الکتریکی هستند که علاوه بر انعطاف‌پذیری در سیستم باطری‌های مختلف، می‌تواند از هیدروژن به عنوان یک منبع سوخت بهره برد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.