۰۱ بهمن ۱۳۹۶ ایمیل‌های جغرافیایی؛ اولین شبکه کامل ارتباطات جهانی
بنابر اعلام شرکت مخابراتی آلفابت «AlphC»، پتنت گرنت شده جدید این شرکت با شماره «US9860203»، مفهوم جدیدی را معرفی نموده که می‌تواند تحولی عظیم در دنیای ارتباطات به همراه داشته باشد. این فناوری با تخصیص یک آدرس ایمیل به هر یک از مکان‌های فیزیکی در سرتاسر جهان، می‌تواند اولین شبکه کامل ارتباطات جهانی را ایجاد نماید. به گفته شافین والا «Shafin Valla» بنیان‌گذار آلفابت، این نوآوری می‌تواند بزرگ‌ترین تغییر و تحول رخ داده در اینترنت از زمان پیدایش آن باشد.
 
filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820
 
با استفاده از پلتفرم معرفی شده در پتنت مذکور، ایمیل جغرافیایی می‌تواند به عنوان یک فرم جهانی مشترک برای ارتباطات بین جوامع مختلف بکار رود. در این پلتفرم، آدرس‌ها از طریق تأییدیه تلفن همراه تصدیق شده و تمامی افراد مرتبط با آن آدرس، از طریق ایمیل خود به «ایمیل جغرافیایی» مرتبط می‌شوند. درصورتی‌که پیامی به آدرس ایمیل یاد شده ارسال گردد، ارتباط با تمامی افراد مرتبط به آن فراهم خواهد شد.
بنابر گزارش وب‌سایت «Markets Insider»، ایمیل‌های تعریف‌شده از سوی آلفابت اصطلاحاً ژئوکد «Geo-Code» شده‌اند که لایه‌هایی از امنیت و شفافیت که در ایمیل‌های کنونی وجود ندارند را ایجاد می‌نماید. «شافین والا» با ذکر مزایای متعدد این روش جدید می‌افزاید: «روش ارتباطی معرفی شده از سوی آلفابت در روش‌های متعارف فعلی جای نمی‌گیرد؛ این یک دانش جدید است که می‌تواند دستاوردها و مسئولیت‌های بزرگی به همراه داشته باشد. برای مثال، قابلیت‌هایی نظیر بهبود ارتباطات اضطراری، نقش بحرانی در حوادث غیرمترقبه و مدیریت لجستیک زیرساخت‌ها از مواردی است که دولت‌ها از طریق پلتفرم جدید آدرس‌دهی ایمیلی شهروندان به آن دست می‌یابند. علاوه بر این، تخصیص منابع در برنامه‌ریزی مهاجرت جمعیتی و جلوگیری از جرم و جنایت و حملات تروریستی، از دیگر مزایای سیستم جدید خواهد بود.»
گفتنی است، فیسبوک در طی چند سال اخیر تلاش کرده است تا با استفاده از منابع اطلاعاتی و فرضیه‌های مبتنی بر ابعاد ساختمان‌ها، نقشه جمعیتی جهان را توسعه و تکمیل نماید که به نظر می‌رسد در مقایسه با فناوری جدید آلفابت از محدودیت‌های بسیاری برخوردار باشد. پلتفرم آلفابت می‌تواند بدون هیچ‌گونه محدودیتی به ترسیم دقیق نقشه‌های جمعیتی و ایجاد ارتباط بین آن‌ها بپردازد که قابلیت‌های فراوانی را برای آن ایجاد نموده است. استراتژی آلفابت بر انعقاد توافقنامه‌های بهره‌برداری از فناوری، با توجه به نیازهای محلی کشورهای مختلف است و بر این اساس، تمرکز خود را بر ارتباطات اضطراری در مواقع بحران قرار داده است.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day