۱۱ بهمن ۱۳۹۶ تأیید بیش از 231000 پتنت در برزیل بدون ارزیابی‌های معمول
دولت برزیل اقدام به تصویب یک قانون اضطراری جهت رفع مشکلات دفتر ثبت اختراع این کشور نموده است که بر مبنای آن تا سال 2020 میلادی بیش از 231000 درخواست ثبت اختراع، بدون ارزیابی، گرنت خواهند شد. این اقدام فوری که از سوی دولت با عنوان «راهکار فوق‌العاده» انجام گرفته است، شرایط جدیدی پیش روی شرکت‌های فناوری برزیلی خواهد گذاشت. آن‌ها می‌بایست طی 90 روز آینده استراتژی خود برای استفاده حداکثری از سیستم جدید و به حداقل رساندن ریسک‌های احتمالی را مشخص نمایند.
 
filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9
 
بنا بر گزارش وب‌سایت «Lexology»، در طی 15 سال گذشته، برزیل یکی از کشورهایی بوده که بیشترین فشارهای ناشی از افزایش درخواست‌های ثبت اختراع را متحمل شده است. پس از تصویب اساسنامه و مقررات جدید سیستم پتنت در سال 1996 میلادی با هدف سازگاری با الزامات و شرایط توافقنامه «TRIPS»، درخواست‌های ثبت اختراع سیر صعودی داشته است، به‌طوری‌که دفتر ثبت پتنت برزیل در یک بازه 15 ساله با افزایش 200 درصدی در میزان درخواست‌های ثبت شده مواجه شده است، بدون آن‌که ارزیابان این دفتر متناسب با روند افزایشی یاد شده تغییر نماید. این شرایط موجب شده است تا متوسط زمان انتظار برای ارزیابی درخواست به بیش از 10 سال برسد که موجب خسارات قابل ملاحظه‌ای در برخی صنایع می‌گردد. نکته جالب توجه، متوسط زمان ارزیابی 13.74 سال در حوزه مخابرات و ارتباطات و 13.27 سال برای پتنت‌های دارویی است که با توجه به دوره عمر کوتاه فناوری در این‌گونه از صنایع، می‌تواند مشکلات بزرگی برای صاحبان فناوری و نوآوری ایجاد نماید.
توافق دولت و دفتر ثبت پتنت برزیل برای تأیید درخواست‌های ثبت پتنت بدون ارزیابی آن‌ها، با توجه به بررسی‌های صورت گرفته در زمینه نرخ پاسخگویی به درخواست‌های جدید با استفاده از تعداد ارزیاب‌های فعلی است. با توجه به پیش‌بینی‌های دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری برزیل «INPI»، در صورت عدم استفاده از 326 ارزیاب فعلی برای رسیدگی به درخواست‌های عقب‌افتاده قبلی، ظرفیت لازم برای پاسخگویی به درخواست‌های جدید وجود دارد. لازم به ذکر است، 231000 پتنت گرنت شده شامل پتنت‌های دارویی نخواهد بود.     

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day