۰۸ بهمن ۱۳۹۶ آمازون به دنبال یک صنعت رباتیک برای تولید لباس
آمازون یک گام دیگر به طراحی و توسعه یک سیستم یکپارچه اندازه‌گیری، برش و تولید لباس‌های سفارشی نزدیک‌تر شد. آخرین پیشرفت در این زمینه که در قالب پتنت انتشاریافته این شرکت ارائه شده است، سیستمی را توصیف می‌نماید که از جوهرهای فلورسنت به‌عنوان راهنمای برش پارچه استفاده می‌نماید. این جوهرها که در نور معمولی نامرئی هستند، بر روی پارچه و با استفاده از نور ماوراءبنفش ظاهر شده و با به‌کارگیری حسگرهای تصویری می‌توان از آن‌ها برای ایجاد دستورالعمل‌های خاص برش استفاده نمود.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

بنا بر گزارش وب‌سایت «Geek Wire»، نوآوری جالب توجه این سیستم در این است که راهنماهای برش و دستورالعمل‌های مونتاژ را می‌توان به صورت سفارشی بر روی پارچه چاپ نموده تا منعکس کننده اندازه و مدل سفارش داده شده توسط مشتری باشد. استفاده از انواع رنگ به صورت هم‌زمان برای تعیین الگوی رنگ لباس، از دیگر مزایای سیستم مذکور است. «روزبه صفوی امین پور» به‌عنوان مخترع این نوآوری که در سال 2016 میلادی به ثبت رسیده است، اظهار می‌دارد: «استفاده از ویژگی بازتاب، می‌تواند به‌عنوان یک مرجع کارا برای سیستم‌های خودکار برش و دوخت مورد استفاده قرار گیرد.» وی در پتنت دیگری که قبلاً به ثبت رسانیده است، یک سیستم مونتاژ کنترل هوشمند برای چاپ، برش و دوخت لباس بر اساس تقاضای مشتری را معرفی کرده است. 
لازم به ذکر است، تکنیک استفاده از جوهر فلورسنت علاوه بر پارچه بر روی انواع کاغذ، پلاستیک، چرم و مواد لاستیکی نیز قابل استفاده است که می‌تواند راه را برای تولید سفارشی انواع لباس، کفش، دستکش، کلاه، پرده، حوله و محصولاتی از این دست باز نماید. با توجه به جاه‌طلبی‌های آمازون در زمینه ورود به بخش وسیعی از صنعت مد، دور از ذهن نیست که فرآیند تولید لباس توسط خیاطان رباتیک این شرکت، در آینده نزدیک عملی گردد. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.