۰۷ بهمن ۱۳۹۶ افزایش همکاری علی‌بابا با برندها و نشان‌های تجاری معروف به منظور حفاظت از مالکیت فکری
گروه تجاری علی‌بابا «Alibaba»، مجموعه‌ای از برنامه‌های آنلاین و آفلاین مرتبط با مالکیت فکری را با هدف تشدید حفاظت‌های صورت گرفته از مالکیت فکری «IP» آغاز نموده است. به دنبال برپایی پلتفرم آنلاین علی‌بابا و برگزاری گردهمایی بزرگ برندها و صاحبان حقوق مالکیت فکری، این شرکت به حاضرین اعلام نمود که افزایش خرید کالاهای دارای نشان تجاری از سوی مشتریان، می‌تواند تمامی صاحبان «IP» را منتفع نماید. هدف این است که اطلاعات خود را به اشتراک گذاشته و از تجارب برندها و صاحبین حقوق برای ایجاد یک پایگاه داده قدرتمند استفاده شود.

filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6

از دیگر اقدامات مرتبط با این جلسات، توسعه و راه‌اندازی کارگاه‌های مالکیت فکری برای سازمان‌ها و نهادهای اجرایی حوزه «IP» است که اطلاعات و تجارب برندها و صاحبان حقوق مالکیت فکری در داخل و خارج چین را مستقیماً دریافت می‌دارند.
بنا بر گزارش وب‌سایت «Alizila»، در سال گذشته میلادی، علی‌بابا بیش از بیست جلسه مشابه در سرتاسر چین برگزار نموده که در آن‌ها نقش این شرکت و نشان‌های تجاری مرتبط با آن در جستجو و ممانعت از فروش محصولات جعلی تشریح شده است. در این جلسات، به آژانس‌های مبارزه با کالاهای جعلی که تحقیقاتی در این زمینه انجام می‌دهند، کمک می‌شود تا جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های مهم مورد نیاز برای آنالیز و ردیابی محصولات جعلی تسهیل شود. «لین فو»، مدیر بخش همکاری‌های حفاظت از نشان‌های تجاری گروه علی‌بابا در این زمینه افزود: «همکاری بین برندها، پلتفرم‌ها و دفاتر پلیس، برای شناسایی و ارزیابی مواردی که می‌تواند به‌عنوان جرائم کیفری تلقی شود، بسیار مهم خواهد بود.»
گفتنی است، تلاش‌های علی‌بابا در زمینه تشدید حفاظت از مالکیت فکری و مبارزه با عرضه و فروش محصولات جعلی ذیل نهاد «AACA» انجام می‌گیرد که یک سال پیش با مشارکت بیش از 30 برند بین‌المللی نظیر «Louis Vuitton» و «Burberry» و «Uniqlo» تأسیس گردید.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.