۰۷ بهمن ۱۳۹۶ افزایش همکاری علی‌بابا با برندها و نشان‌های تجاری معروف به منظور حفاظت از مالکیت فکری
گروه تجاری علی‌بابا «Alibaba»، مجموعه‌ای از برنامه‌های آنلاین و آفلاین مرتبط با مالکیت فکری را با هدف تشدید حفاظت‌های صورت گرفته از مالکیت فکری «IP» آغاز نموده است. به دنبال برپایی پلتفرم آنلاین علی‌بابا و برگزاری گردهمایی بزرگ برندها و صاحبان حقوق مالکیت فکری، این شرکت به حاضرین اعلام نمود که افزایش خرید کالاهای دارای نشان تجاری از سوی مشتریان، می‌تواند تمامی صاحبان «IP» را منتفع نماید. هدف این است که اطلاعات خود را به اشتراک گذاشته و از تجارب برندها و صاحبین حقوق برای ایجاد یک پایگاه داده قدرتمند استفاده شود.

filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6

از دیگر اقدامات مرتبط با این جلسات، توسعه و راه‌اندازی کارگاه‌های مالکیت فکری برای سازمان‌ها و نهادهای اجرایی حوزه «IP» است که اطلاعات و تجارب برندها و صاحبان حقوق مالکیت فکری در داخل و خارج چین را مستقیماً دریافت می‌دارند.
بنا بر گزارش وب‌سایت «Alizila»، در سال گذشته میلادی، علی‌بابا بیش از بیست جلسه مشابه در سرتاسر چین برگزار نموده که در آن‌ها نقش این شرکت و نشان‌های تجاری مرتبط با آن در جستجو و ممانعت از فروش محصولات جعلی تشریح شده است. در این جلسات، به آژانس‌های مبارزه با کالاهای جعلی که تحقیقاتی در این زمینه انجام می‌دهند، کمک می‌شود تا جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های مهم مورد نیاز برای آنالیز و ردیابی محصولات جعلی تسهیل شود. «لین فو»، مدیر بخش همکاری‌های حفاظت از نشان‌های تجاری گروه علی‌بابا در این زمینه افزود: «همکاری بین برندها، پلتفرم‌ها و دفاتر پلیس، برای شناسایی و ارزیابی مواردی که می‌تواند به‌عنوان جرائم کیفری تلقی شود، بسیار مهم خواهد بود.»
گفتنی است، تلاش‌های علی‌بابا در زمینه تشدید حفاظت از مالکیت فکری و مبارزه با عرضه و فروش محصولات جعلی ذیل نهاد «AACA» انجام می‌گیرد که یک سال پیش با مشارکت بیش از 30 برند بین‌المللی نظیر «Louis Vuitton» و «Burberry» و «Uniqlo» تأسیس گردید.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day