۰۷ بهمن ۱۳۹۶

افزایش همکاری علی‌بابا با برندها و نشان‌های تجاری معروف به منظور حفاظت از مالکیت فکری

گروه تجاری علی‌بابا «Alibaba»، مجموعه‌ای از برنامه‌های آنلاین و آفلاین مرتبط با مالکیت فکری را با هدف تشدید حفاظت‌های صورت گرفته از مالکیت فکری «IP» آغاز نموده است. به دنبال برپایی پلتفرم آنلاین علی‌بابا و برگزاری گردهمایی بزرگ برندها و صاحبان حقوق مالکیت فکری، این شرکت به حاضرین اعلام نمود که افزایش خرید کالاهای دارای نشان تجاری از سوی مشتریان، می‌تواند تمامی صاحبان «IP» را منتفع نماید. هدف این است که اطلاعات خود را به اشتراک گذاشته و از تجارب برندها و صاحبین حقوق برای ایجاد یک پایگاه داده قدرتمند استفاده شود.

filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6

از دیگر اقدامات مرتبط با این جلسات، توسعه و راه‌اندازی کارگاه‌های مالکیت فکری برای سازمان‌ها و نهادهای اجرایی حوزه «IP» است که اطلاعات و تجارب برندها و صاحبان حقوق مالکیت فکری در داخل و خارج چین را مستقیماً دریافت می‌دارند.
بنا بر گزارش وب‌سایت «Alizila»، در سال گذشته میلادی، علی‌بابا بیش از بیست جلسه مشابه در سرتاسر چین برگزار نموده که در آن‌ها نقش این شرکت و نشان‌های تجاری مرتبط با آن در جستجو و ممانعت از فروش محصولات جعلی تشریح شده است. در این جلسات، به آژانس‌های مبارزه با کالاهای جعلی که تحقیقاتی در این زمینه انجام می‌دهند، کمک می‌شود تا جمع‌آوری اطلاعات و داده‌های مهم مورد نیاز برای آنالیز و ردیابی محصولات جعلی تسهیل شود. «لین فو»، مدیر بخش همکاری‌های حفاظت از نشان‌های تجاری گروه علی‌بابا در این زمینه افزود: «همکاری بین برندها، پلتفرم‌ها و دفاتر پلیس، برای شناسایی و ارزیابی مواردی که می‌تواند به‌عنوان جرائم کیفری تلقی شود، بسیار مهم خواهد بود.»
گفتنی است، تلاش‌های علی‌بابا در زمینه تشدید حفاظت از مالکیت فکری و مبارزه با عرضه و فروش محصولات جعلی ذیل نهاد «AACA» انجام می‌گیرد که یک سال پیش با مشارکت بیش از 30 برند بین‌المللی نظیر «Louis Vuitton» و «Burberry» و «Uniqlo» تأسیس گردید.
نـام و نام خانوادگی
پست الکترونیک
نظر شما
کد امنیتی (حروف بزرگ) کد امنیتی (حروف بزرگ)

پربازدید‌ترین‌ها

سلسله وبینارهای آموزشی مالکیت فکری وزارت بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی
۲ تیر ۱۳۹۹

سلسله وبینارهای آموزشی مالکیت فکری وزارت بهداشت در دانشگاه‌های علوم پزشکی

پیرو تفاهم‌نامه کانون پتنت ایران و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشور، برگزاری یک سلسله وبینارهای آموزشی در خصوص مالکیت فکری، در دستور کار قرار گرفته است. تقویم منتشر شده، شامل ۱۰ وبینار آموزشی و ۲ وبینار ترویجی است که ویژه اعضای هیئت‌علمی، دانشجویان و پژوهشگران وزارت بهداشت، برگزار می‌گردد.

انتشار تقویم آموزشی تابستان ۹۹ آکادمی کانون پتنت ایران
۱ تیر ۱۳۹۹

انتشار تقویم آموزشی تابستان ۹۹ آکادمی کانون پتنت ایران

آکادمی کانون پتنت ایران، در ادامه سیاست‌های خود مبنی بر آموزش مخاطب‌محور در حوزه «IP» و ارتقای سطح دانش مالکیت فکری در کشور، اقدام به انتشار تقویم آموزشی تابستان ۹۹ نموده است. این تقویم آموزشی، مجموعاً ۹ رویداد آنلاین را شامل شده و متقاضیان می‌توانند با حضور در این دوره‌ها، آگاهی و دانش خود در حوزه مالکیت فکری را افزایش دهند.

امکان شرکت به صورت آنلاین در کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی
۱۹ خرداد ۱۳۹۹

امکان شرکت به صورت آنلاین در کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی

در راستای اعلان‌ قبلی آکادمی کانون پتنت ایران، در خصوص برگزاری یک دوره سه‌روزه با عنوان «کمپ مالکیت فکری تا تجاری‌سازی (اختراعات)»، به منظور در نظر گرفته شدن مسائل بهداشتی و همچنین مراعات حال شرکت‌کنندگان، موارد ویژه‌ای در دستورالعمل برگزاری این دوره قرار گرفته است. یکی از موارد در نظر گرفته شده برای این کمپ سه‌روزه که از مورخ ۲۴ لغایت ۲۶ خردادماه سال جاری و با همکاری کانون پتنت ایران و صندوق نوآوری و شکوفایی برگزار می‌گردد، امکان استفاده از آن به صورت آنلاین و غیرحضوری است.

آزمون بر خط مالکیت فکری
۸ تیر ۱۳۹۹

آزمون بر خط مالکیت فکری

کانون پتنت ایران، در راستای اهداف خود برای آموزش و ترویج مفاهیم مالکیت فکری و به ویژه ثبت اختراع، در صدد برگزاری مجموعه‌ای از آزمون‌ها برای عموم مخاطبین علاقه‌مند است. در پی برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته، اولین دوره از این سری آزمون‌ها، در روز جمعه مورخ ۲۰ تیرماه سال جاری و از ساعت ۹ الی ۱۱ صبح برگزار می‌گردد.

تلاش تسلا برای تجاری‌سازی بین‌المللی نسل جدید سقف‌های خورشیدی
۴ تیر ۱۳۹۹

تلاش تسلا برای تجاری‌سازی بین‌المللی نسل جدید سقف‌های خورشیدی

تسلا آماده عرضه سقف‌های خورشیدی خود به بازارهای بین‌المللی است. این شرکت فناور که به دنبال فعالیت‌های تحقیق‌وتوسعه‌ای خود، به فناوری بسیار جذاب سقف‌های خورشیدی دست یافته، در راستای توسعه فعالیت‌های خود، اروپا را به‌عنوان یک بازار بالقوه و جذاب در نظر گرفته است. در همین راستا، با توجه به لزوم حفاظت حداکثری از این نوآوری ارزشمند، پتنت جدیدی را در دفتر ثبت اختراع اروپا به ثبت رسانیده است.

آماده‌سازی بستنی در کمتر از ۳ ثانیه
۲۷ خرداد ۱۳۹۹

آماده‌سازی بستنی در کمتر از ۳ ثانیه

محققین دانشگاه «Cornell»، روش جدیدی برای آماده‌سازی بستنی ابداع نموده‌اند که انقلاب بزرگی در این صنعت محسوب می‌شود. این فرآیند جدید، با استفاده از دی‌اکسید کربن تحت فشار، امکان تولید بستنی را در کمتر از چند ثانیه فراهم می‌نماید. به کمک این فناوری، امکان تولید و عرضه بستنی در محل فراهم شده و لزوم استفاده از زنجیره تأمینی شامل خنک‌کننده‌ها و یخچال‌ها و همچنین استفاده از مواد تثبیت‌کننده، به طور کامل رفع می‌شود.