۲۳ بهمن ۱۳۹۶ شناسایی و تأیید هویت کاربر تلفن همراه از طریق الگوهای جریان خون
سامسونگ پتنت جدیدی به ثبت رسانیده که بر اساس آن دستگاه‌های هوشمند تلفن همراه می‌توانند هویت صاحب گوشی را با توجه به جریان خون فرد شناسایی و تأیید نمایند. این پتنت که تحت عنوان «تأیید هویت در زمان واقعی بر اساس پارامترهای جریان خون» به ثبت رسیده است، تغییر و تحولی بزرگ در ایمن‌سازی استفاده از دستگاه‌های تلفن همراه ایجاد خواهد کرد.

filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

بنا بر گزارش وب‌سایت «Gizmo China»، نوآوری جدید سامسونگ در ادامه فعالیت‌های تحقیق و توسعه‌ای این شرکت در زمینه راهکارهای نوین شناسایی کاربران رخ داده است که می‌تواند قابلیت اطمینان و ایمنی را به‌صورت قابل توجهی افزایش دهد. در فناوری جدید، الگوهای جریان خون کاربر از طریق انگشت و یا مچ دست شناسایی شده و پس از تطبیق با الگوهای مرجع، جهت تأیید هویت کاربر بکار می‌رود. با توجه به متمایز بودن الگوهای شریان خون در افراد مختلف، از این فناوری می‌توان برای انواع تلفن، ساعت هوشمند و حتی انواع کامپیوترهای قابل حمل استفاده نمود.
گفتنی است، در طی سال‌های اخیر شرکت‌های بزرگ فناوری نظیر اپل و سامسونگ بر روی روش‌های مختلف تشخیص هویت کاربران دستگاه‌های تلفن همراه متمرکزشده و طیف وسیعی از فناوری‌ها اعم از استفاده از پین‌کد، اثرانگشت و تشخیص چهره را توسعه داده‌اند. کارشناسان معتقدند ممکن است در آینده‌ای نزدیک از ضربان قلب کاربر نیز به‌عنوان یک پارامتر تشخیصی برای شناسایی و تأیید هویت کاربر استفاده شود. 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day