۲۵ بهمن ۱۳۹۶ راه‌اندازی مرکز ویژه ارائه خدمات مالکیت فکری به شرکت‌های دارای فناوری پیشرفته در پکن
پکن مرکز جدیدی برای ارائه خدمات مالکیت فکری به شرکت‌های مبتنی بر فناوری‌های پیشرفته راه‌اندازی خواهد کرد. این اقدام که به گفته شهردار پکن در راستای تلاش‌های دولت برای تبدیل دارایی‌های چینی به فناوری‌های ارزشمند است، در واکنش به افزایش درخواست‌های ثبت اختراع در برخی از صنایع پیشرفته صورت گرفته است.

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9

«وانگ لیانجی» مشاور سیاسی و از متخصصین حوزه مالکیت فکری، با تأکید بر این‌که تمرکز مرکز یادشده بر ارائه خدمات به درخواست‌های ثبت اختراع در زمینه‌های فناوری اطلاعات و تولید تجهیزات پیشرفته خواهد بود، افزود: «این دو حوزه دارای بیشترین افزایش در درخواست‌های ثبت اختراع بوده و سعی می‌شود ارزیابی درخواست‌ها طی یک زمان سه ماهه انجام گیرد. همچنین این مرکز خدمات خود را برای رسیدگی سریع به نقض پتنت‌های صورت گرفته نیز ارائه می‌نماید.»
بنا بر گزارش وب‌سایت «XhinhuaNet»، طبق آمار شهرداری پکن، این شهر در سال گذشته میلادی با رشدی 9.5 درصدی در فناوری‌های پیشرفته مواجه بوده و صنایع استراتژیک توسعه‌یافته مرتبط با شهرداری نیز 10.6 درصد افزایش یافته است. لازم به ذکر است، دفتر ثبت اختراعات چین در سال 2016 میلادی تقریباً 1.34 میلیون درخواست ثبت اختراع دریافت نموده است. این کشور همچنین بیش از 3.7 میلیون درخواست ثبت نشان تجاری دریافت نموده که نسبت به سال 2015 میلادی، 28.4 درصد رشد را نشان می‌دهد. در واکنش به رشد چشمگیر استقبال شرکت‌ها از سیستم‌های مالکیت فکری برای حفاظت از ابداعات و نوآوری‌های انجام‌گرفته، مراکز ویژه‌ای در شانگهای و شنزن راه‌اندازی شده و تأسیس مرکزی جدید در پکن نیز در همین راستا خواهد بود.

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day