۱۷ بهمن ۱۳۹۶ توافق گوگل با یک شرکت چینی برای واگذاری متقابل مجوزهای بهره‌برداری از پتنت
گوگل و شرکت چینی تنسنت «Tencent» یک قرارداد واگذاری متقابل مجوزهای بهره‌برداری از پتنت به امضاء رسانیده‌اند که می‌تواند افق‌های جدیدی برای همکاری‌های آینده در زمینه توسعه فناوری‌های نوین بگشاید. بر اساس اعلام گوگل، همکاری با تنسنت که ارزشی بالغ بر 500 میلیارد دلار دارد، بلندمدت بوده و طیف گسترده‌ای از محصولات و فناوری‌ها را شامل می‌گردد. بر اساس این قرارداد همکاری، دو شرکت متعهد شده‌اند تا با مشارکت یکدیگر به سمت نوآوری‌های آینده پیش روند. گفتنی است، تنسنت طراح و تولیدکننده برخی از محصولات اجتماعی نظیر «We Chat» است که از محبوبیت بالایی در چین برخوردار می‌باشد.

filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2

«مایک لی»، مدیر بخش پتنت گوگل در اعلامیه‌ای که به همین مناسبت انتشار یافته است، اظهار داشت: «ما از ورود به تبادلات متقابل پتنت با شرکت تنسنت بسیار خشنودیم. همکاری در توسعه فناوری از طریق موافقت‌نامه‌های این‌چنینی، می‌تواند شرکت‌های فناور را در ایجاد محصولات و خدمات بهتر برای کاربرانشان یاری نماید.»
در این خصوص سام شو «Sam Xu» مدیر بخش مالکیت فکری تنسنت نیز اظهار داشت: «ما از همکاری با گوگل به‌عنوان یکی از شرکت‌های فناور پیشرو در مقیاس جهانی خوشحالیم؛ این همکاری می‌تواند به توسعه فناوری‌های جدید و پیشرفته سرعت بخشد.» 
لازم به ذکر است، با وجودی که سرویس جستجوی اصلی گوگل در چین کماکان مسدود است، این شرکت اقدام به سرمایه‌گذاری‌های گسترده‌ای در این کشور نموده است. در ماه دسامبر سال گذشته میلادی این شرکت اعلام نمود که یک آزمایشگاه هوش مصنوعی در پکن راه‌اندازی نموده که اولین نمونه در چین به شمار می‌رود. علاوه بر آن، گوگل به‌تازگی اقدام به سرمایه‌گذاری در سرویس خدماتی «Chushou» نموده است. در سوی دیگر معامله، تنسنت نیز فعالیت‌های گسترده‌ای برای تعامل با شرکت‌های فناور در سطح جهان داشته است. این شرکت در سال گذشته میلادی اقدام به سرمایه‌گذاری در تسلا «Tesla»، اسنپ «Snap» و اسپاتیفای «Spotify» نموده است.   

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day