۱۹ بهمن ۱۳۹۶

سیستم جدید سفارش آنلاین مواد غذایی تازه همراه با قابلیت مشاهده اسکن سه‌بعدی

والمارت اخیراً پتنتی به ثبت رسانده که مشتریان را قادر می‌سازد تا اقلام غذایی تازه را پیش از سفارش نهایی از طریق عکس مشاهده نموده و سپس نسبت به خرید آن‌ها اقدام نمایند. این سیستم که تحت عنوان «یک تجربه نوین آنلاین» ثبت‌شده است، از فناوری اسکن سه‌بعدی برای نمایش مواد غذایی فروشگاه‌ها استفاده می‌نماید.

filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

طرز کار سیستم به این صورت است که در ابتدا، سفارش مشتری به‌صورت آنلاین انجام می‌گیرد. در مرحله بعدی، متصدی فروشگاه با استفاده از اسکنر سه‌بعدی اقدام به تهیه تصاویر از اقلام سفارش داده شده کرده و آن‌ها را از طریق یک پلتفرم ارسال داده‌های اطلاعاتی، برای مشتری ارسال می‌کند. مشتری پس از بررسی می‌تواند نسبت به تأیید و یا رد هر یک از محصولات موجود در سفارش اولیه اقدام نماید. در نهایت، موارد تأییدشده برچسب‌گذاری شده و برای بسته‌بندی و ارسال آماده می‌گردد.
بنا بر گزارش وب‌سایت «Business Insider»، سیستم ابداعی یادشده می‌تواند به والمارت کمک نماید تا در زمینه خرده‌فروشی آنلاین با آمازون به رقابت برخیزد. آمازون در سال 2017 میلادی توانسته درآمدی دو میلیارد دلاری از کسب‌وکار خرده‌فروشی آنلاین به دست آورد. با این حال، قسمت عمده فروش شامل محصولات غذایی بسته‌بندی شده است و غذاهای تازه سهمی بسیار اندک در میزان کل فروش این شرکت دارد. این در حالی است که اغلب مشتریان ترجیح می‌دهند که مواد غذایی تازه را مشاهده و سپس انتخاب نمایند. بر همین اساس، سیستم جدید والمارت ممکن است به پیشی گرفتن این شرکت از آمازون کمک نماید، به‌ویژه اگر تصاویر سه‌بعدی بتواند مشتریان را متقاعد نماید که قادر به انتخاب و خرید محصولات تازه و با کیفیت، بدون نیاز به دیدن حضوری آن‌ها هستند.
گفتنی است، تحقیقات و پژوهش‌های انجام گرفته پیرامون نقش هوش مصنوعی در تجارت الکترونیک نشان می‌دهد که برنامه‌های کاربردی متعددی مبتنی بر این فناوری در صنعت خرده‌فروشی توسعه یافته است که می‌تواند مزایای فراوانی برای فعالان این صنعت به همراه داشته باشد. امروزه غول‌های بزرگ تجارت آنلاین نظیر آمازون و والمارت، با تمرکز بر موضوعاتی نظیر پلتفرم‌های طراحی محصول بر اساس نظرات مشتریان، شخصی‌سازی رابط‌های آنلاین، ارائه خدمات فوری به مشتری و افزایش کارایی سیستم‌های جستجوی محصول، در پی توسعه هر چه بیشتر کسب‌وکار تجارت آنلاین در صنعت خرده‌فروشی هستند.     

پربازدید‌ترین‌ها

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله
۱۶ تیر ۱۴۰۰

تجاری‌سازی اختراع یک کودک ۹ ساله

ایده یک کودک ۹ ساله که حاضر نبود حتی برای دقایقی از عروسکش جدا شود، منجر به شکل‌گیری یک کسب‌وکار خانوادگی شد. «آدل فولتون»، با مطرح نمودن ایده قرار گرفتن یک جیب شفاف بر روی کوله‌پشتی به منظور قرار گرفتن عروسک در آن، نه تنها مشکل کودکانه خود را حل نمود، بلکه با اخذ گواهی ثبت اختراع و ثبت ایده در یک پلتفرم سرمایه‌گذاری جمعی، تولید و فروش محصول را هم آغاز نموده است.

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی
۱۳ تیر ۱۴۰۰

پیشگامی چینی‌ها در ثبت اختراعات حوزه انرژی خورشیدی

با وجود رقابت کشورهای پیشرفته در زمینه استفاده از انرژی خورشیدی، به نظر می‌رسد که کشورهای آسیایی، گوی سبقت را از دیگر رقبا ربوده‌اند. در میان ده متقاضی برتر ثبت اختراع در این حوزه، نه مورد آسیایی بوده و فقط یک شرکت کانادایی در این بین حضور دارد. در این بین، چین با بیش از ۲۳۳ هزار پتنت فامیلی، فاصله‌ای زیاد با رقبا ایجاد نموده و عملاً خود را به‌عنوان رهبر اصلی این حوزه شناسانده است.

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری
۱۲ تیر ۱۴۰۰

بررسی آناتومی پتنت در سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری

با توجه به اهمیت اسناد ثبت اختراع و اطلاعات ارزشمند موجود در آن‌ها، عنوان جدیدی در وبینارهای آکادمی کانون پتنت ایران قرار گرفته که به شناخت اجزا و بخش‌های مختلف یک پتنت اختصاص دارد. این دوره آموزشی که تحت عنوان «آناتومی پتنت» در تقویم تابستانه آکادمی گنجانیده شده، در تاریخ پنجم مرداد ماه و در قالب برنامه سه‌شنبه‌های با طعم مالکیت فکری برگزار می‌گردد.

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی
۱۴ تیر ۱۴۰۰

جمع‌آوری استخری از پتنت‌های مرتبط با فناوری صدای سه بعدی

سونی با همکاری چند شرکت فعال در حوزه فناوری‌های صوتی، استخری از پتنت‌های متنوع‌ جمع‌آوری نموده که برای پیاده‌سازی استاندارد جدید صدای سه بعدی، الزامی و البته کافی می‌باشند. متقاضیان فعالیت در این حوزه، با اخذ مجوز بهره‌برداری از این مجموعه، بدون نگرانی از هر گونه دادرسی و نقض پتنت، می‌توانند به فعالیت‌های خود ادامه داده و نسل بعدی فناوری‌های صوتی را ارتقاء دهند.

شارژ تلفن‌های هوشمند از طریق صداهای محیطی
۲۱ تیر ۱۴۰۰

شارژ تلفن‌های هوشمند از طریق صداهای محیطی

شیائومی در تلاش برای توسعه قابلیت نوآورانه‌ای برای شارژ گوشی‌های هوشمند است. این فناوری که به تازگی در دفتر مالکیت فکری چین به ثبت رسیده، از صدا برای شارژ دستگاه‌های الکترونیکی استفاده می‌کند. به این منظور، دستگاهی برای جمع‌آوری صدا و ارتعاشات محیط تعبیه شده که آن‌ها را به انرژی مکانیکی تبدیل می‌کند. در ادامه، این لرزش مکانیکی به یک جریان الکتریکی تبدیل شده و شارژ شگفت‌انگیز تلفن‌های همراه و سایر دستگاه‌های الکترونیکی را ممکن می‌سازد.

استراتژی تهاجمی «LG» برای درآمدزایی از اختراعات حوزه ارتباطات بی‌سیم
۱۵ تیر ۱۴۰۰

استراتژی تهاجمی «LG» برای درآمدزایی از اختراعات حوزه ارتباطات بی‌سیم

شرکت کره‌ای «LG»، در حال آماده‌سازی و ثبت پرونده‌های حقوقی نقض پتنت علیه شرکت‌هایی است که بدون اخذ مجوزهای لازم، از پتنت‌های ضروری استاندارد این شرکت در حوزه ارتباطات بی‌سیم استفاده می‌کنند. تصمیم به این اقدام تهاجمی، در پی ضرر این شرکت در سال ۲۰۲۰ میلادی و برنامه‌ریزی برای خروج از کسب‌وکار تلفن‌های همراه هوشمند اتخاذ شده است.