فیسبوک پتنت جدیدی به ثبت رسانده است که با استفاده از آن میتوان کاربران را به طبقههای متمایز اجتماعی تقسیمبندی نمود. در روش پیشنهادی از دادههای اطلاعاتی مختلف نظیر سرپرست خانوار بودن و یا سطح تحصیلات برای تعیین کلاس کاربر استفاده میشود. این پتنت که در جولای سال 2016 میلادی به ثبت رسیده بود، در تاریخ یکم فوریه سال جاری میلادی انتشاریافته است.
بنا بر گزارش «CBINSIGHTS»، پتنت یاد شده یک درخت تصمیمگیری را معرفی مینماید که دادههای مرتبط با کاربران را از منابع گوناگون دریافت نموده و سپس از آنها برای تعیین ارزشهای احتمالی و پیشبینی طبقه اجتماعی- اقتصادی آنها استفاده مینماید. فیسبوک مدعی است که نظام طبقهبندی کاربران میتواند به شرکتها و ارائهدهندگان خدمات و محصولات کمک نماید تا آگاهی بیشتری نسبت به کاربران آنلاین خود به دست آورند. احتمالاً فناوری جدید به فیسبوک نیز کمک میکند تا تبلیغات و دیگر محتوای مد نظر خود را بهصورت دقیق و هدفمند به کاربران عرضه نماید.

درخت تصمیمگیری با شناسایی سن کاربر آغاز میشود که خود یک معیار اولیه برای تعیین دیگر اطلاعاتی است که میبایست از کاربر اخذ شود. برای مثال، وضعیت مسکن و مالک یا مستأجر بودن فرد، یکی از شاخصهای مهم برای یک فرد 30 تا 40 ساله در مقایسه با یک فرد 20 ساله است. دادههایی که در تعیین کلاس اجتماعی فرد بکار گرفته میشود، شامل اطلاعات خانوار، پیشینهای از مسافرتهای فرد، میزان استفاده از اینترنت، تعداد دستگاههای دیجیتال مورد استفاده و نیز برخی از اطلاعات جهانی جمعآوری شده از طریق پرسشنامههای تحقیق بازار در خصوص ویژگیهای مرتبط با هر یک از کلاسهای اجتماعی- اقتصادی تعریف شده است.
بنا بر گزارش «CBINSIGHTS»، پتنت یاد شده یک درخت تصمیمگیری را معرفی مینماید که دادههای مرتبط با کاربران را از منابع گوناگون دریافت نموده و سپس از آنها برای تعیین ارزشهای احتمالی و پیشبینی طبقه اجتماعی- اقتصادی آنها استفاده مینماید. فیسبوک مدعی است که نظام طبقهبندی کاربران میتواند به شرکتها و ارائهدهندگان خدمات و محصولات کمک نماید تا آگاهی بیشتری نسبت به کاربران آنلاین خود به دست آورند. احتمالاً فناوری جدید به فیسبوک نیز کمک میکند تا تبلیغات و دیگر محتوای مد نظر خود را بهصورت دقیق و هدفمند به کاربران عرضه نماید.

درخت تصمیمگیری با شناسایی سن کاربر آغاز میشود که خود یک معیار اولیه برای تعیین دیگر اطلاعاتی است که میبایست از کاربر اخذ شود. برای مثال، وضعیت مسکن و مالک یا مستأجر بودن فرد، یکی از شاخصهای مهم برای یک فرد 30 تا 40 ساله در مقایسه با یک فرد 20 ساله است. دادههایی که در تعیین کلاس اجتماعی فرد بکار گرفته میشود، شامل اطلاعات خانوار، پیشینهای از مسافرتهای فرد، میزان استفاده از اینترنت، تعداد دستگاههای دیجیتال مورد استفاده و نیز برخی از اطلاعات جهانی جمعآوری شده از طریق پرسشنامههای تحقیق بازار در خصوص ویژگیهای مرتبط با هر یک از کلاسهای اجتماعی- اقتصادی تعریف شده است.