۲۹ بهمن ۱۳۹۶ طبقه‌بندی اجتماعی کاربران فیسبوک با هدف افزایش تأثیرگذاری محتوا
فیسبوک پتنت جدیدی به ثبت رسانده است که با استفاده از آن می‌توان کاربران را به طبقه‌های متمایز اجتماعی تقسیم‌بندی نمود. در روش پیشنهادی از داده‌های اطلاعاتی مختلف نظیر سرپرست خانوار بودن و یا سطح تحصیلات برای تعیین کلاس کاربر استفاده می‌شود. این پتنت که در جولای سال 2016 میلادی به ثبت رسیده بود، در تاریخ یکم فوریه سال جاری میلادی انتشاریافته است.
بنا بر گزارش «CBINSIGHTS»، پتنت یاد شده یک درخت تصمیم‌گیری را معرفی می‌نماید که داده‌های مرتبط با کاربران را از منابع گوناگون دریافت نموده و سپس از آن‌ها برای تعیین ارزش‌های احتمالی و پیش‌بینی طبقه اجتماعی- اقتصادی آن‌ها استفاده می‌نماید. فیسبوک مدعی است که نظام طبقه‌بندی کاربران می‌تواند به شرکت‌ها و ارائه‌دهندگان خدمات و محصولات کمک نماید تا آگاهی بیشتری نسبت به کاربران آنلاین خود به دست آورند. احتمالاً فناوری جدید به فیسبوک نیز کمک می‌کند تا تبلیغات و دیگر محتوای مد نظر خود را به‌صورت دقیق و هدفمند به کاربران عرضه نماید.

filereader.php?p1=main_c4ca4238a0b923820

درخت تصمیم‌گیری با شناسایی سن کاربر آغاز می‌شود که خود یک معیار اولیه برای تعیین دیگر اطلاعاتی است که می‌بایست از کاربر اخذ شود. برای مثال، وضعیت مسکن و مالک یا مستأجر بودن فرد، یکی از شاخص‌های مهم برای یک فرد 30 تا 40 ساله در مقایسه با یک فرد 20 ساله است. داده‌هایی که در تعیین کلاس اجتماعی فرد بکار گرفته می‌شود، شامل اطلاعات خانوار، پیشینه‌ای از مسافرت‌های فرد، میزان استفاده از اینترنت، تعداد دستگاه‌های دیجیتال مورد استفاده و نیز برخی از اطلاعات جهانی جمع‌آوری شده از طریق پرسشنامه‌های تحقیق بازار در خصوص ویژگی‌های مرتبط با هر یک از کلاس‌های اجتماعی- اقتصادی تعریف شده است.

پربازدید‌ترین‌ها

ثبت جهانی سه اختراع شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)
۲۲ آبان ۱۴۰۱

ثبت جهانی سه اختراع شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)

شرکت مهندسی و ساخت توربین مپنا (توگا)، طراح و سازنده اصلی انواع توربین‌های گاز، بخار و کمپرسورهای سانتریفیوژ و گیربکس‌های صنعتی است که با بهره‌مندی از دانش ساخت توربین و کمپرسور و نیز توان تخصصی بومی و ساخت داخل، طی 20 سال فعالیت خود بیش از 320 واحد انواع توربین‌ها و کمپرسورها را تحویل پروژه‌های داخل و خارج از کشور داده است.