۰۲ اسفند ۱۳۹۶ توقف فعالیت‌های یک سرویس آنلاین هلندی به اتهام نقض حقوق کپی‌رایت مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس
لیگ برتر فوتبال انگلیس موفق به دریافت حکم توقف فعالیت یک شرکت ارائه‌دهنده خدمات وب در هلند گردید. دادگاه منطقه‌ای هلند دستور به توقف ارائه خدمات از سوی شرکت ایکاتل «Ecatel» را داده که پیشتر امکان مشاهده غیرقانونی مسابقات فوتبال لیگ برتر را به‌صورت آنلاین فراهم می‌کرد. پخش مسابقات لیگ برتر انگلستان تحت حفاظت قوانین کپی‌رایت قرار دارد و ایکاتل با ارائه خدمات خود و در دسترس قرار دادن مشاهده غیرقانونی مسابقات، تمامی حقوق مرتبط با آن را نقض نموده است.

filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9

بنابر اعلام فدراسیون مبارزه با نقض حقوق کپی‌رایت «FACT»، شرکت هلندی ممکن است با جریمه 1.5 میلیون یورویی نیز مواجه شود. مدیر خدمات حقوقی لیگ برتر با اشاره به عدم توجه ایکاتل به هشدارهای آن‌ها گفت که اقدامات قانونی بعد از این‌که ایکاتل هشدارهای مکرر لیگ را نادیده گرفت، انجام شده است. «کوین پلبل» افزود: «این رأی می‌تواند برای لیگ برتر و سایر مسابقات ورزشی بسیار مهم باشد؛ این یک پیام واضح برای سرورها و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات غیرقانونی است که باید با تغییر در عملکرد خود از نقض قوانین و حقوق کپی‌رایت بپرهیزند.»
بنا بر گزارش وب‌سایت «WIPR»، تصمیم دادگاه هلندی بخشی از برنامه گسترده حفاظت از حقوق کپی‌رایت مسابقات فوتبال لیگ برتر انگلیس به شمار می‌رود. دادگاه عالی انگلیس نیز در ماه مارس سال گذشته میلادی دستور به توقف پخش آنلاین شش ارائه‌دهنده خدمات اینترنتی در این کشور را داد. گفتنی است، نظرسنجی اخیر انجام شده نشان می‌دهد که بیش از یک‌سوم از طرفداران فوتبال لیگ برتر در انگلیس، به‌صورت غیرقانونی و از طریق برخی سرویس‌های آنلاین به تماشای مسابقات می‌نشینند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.