۰۵ اسفند ۱۳۹۶ طراحی جدید آئودی برای سقف تاشو خودرو
آئودی که از تولیدکنندگان پیشرو در حوزه خودرو به شمار می‌آید، پتنت جدیدی با موضوع یک «SUV» (وسایط نقلیه کاربردی و اسپرت) عجیب و جالب به ثبت رسانیده است که دارای یک سقف متحرک برای حفاظت بیشتر از راننده است. این خودروساز آلمانی پیش از این، هیچ‌گونه فعالیتی در زمینه طراحی، ساخت و فروش یک «SUV» قابل تبدیل نداشته است و شواهد جدید ثبت اختراع حاکی از این امر است که در آینده نزدیک به این حوزه ورود خواهد نمود.
 
filereader.php?p1=main_cfcd208495d565ef6
 
پتنت یاد شده، یک مکانیسم تاشو منحصر به فرد برای وسیله نقلیه ابداعی را تشریح می‌نماید که در سه قسمت مجزا طراحی شده است. دو قسمت عقبی، می‌تواند جمع شده و در پشت صندلی‌های عقب خودرو قرار می‌گیرد. بخش بزرگی از سقف نیز می‌تواند برای پوشش صندلی‌های جلو و راننده استفاده شود که از سمت جلو قابلیت جمع شدن دارد. آئودی در درخواست ثبت اختراع خود آورده است که با وجود ستون‌های جانبی و نیز ستون‌های عقب خودرو، می‌توان با جمع‌کردن سقف، ظرفیت حمل‌ونقل بیشتری را در مقایسه با نمونه‌های موجود فراهم آورد.
طراحی ابتکاری آئودی، علاوه بر ساده‌سازی روند باز و بسته شدن سقف و نیز نقش پوششی قسمت‌های جلویی و عقبی، می‌تواند به کاهش وزن آن نیز کمک نماید. کارشناسان معتقدند در صورتی که آئودی قصد تجاری‌سازی این اختراع جدید را داشته باشد، مدل «Q8» این شرکت می‌تواند گزینه مناسبی برای تعبیه نوآوری جدید باشد. 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day