۰۸ اسفند ۱۳۹۶ همکاری سازمان جهانی مالکیت فکری با پت‌اسنپ جهت پشتیبانی از نوآوری در کشورهای در حال توسعه
سازمان جهانی مالکیت فکری «WIPO»، جهت فراهم نمودن دسترسی کشورهای در حال توسعه به آنالیزهای تحقیق و توسعه، اقدام به توسعه همکاری‌ها با شرکت پت‌اسنپ «PatSnap» نموده است. بر اساس این طرح که با هدف حمایت و پشتیبانی از نوآوری در کشورهای در حال توسعه انجام می‌گیرد، شرکت پت‌اسنپ از تاریخ هشتم فوریه سال جاری میلادی، به برنامه دسترسی به اطلاعات ثبت اختراع تخصصی «ASPI» پیوسته است.
 
filereader.php?p1=main_eccbc87e4b5ce2fe2
 
از سال 2010 میلادی به این سو، برنامه‌ای توسط وایپو راه‌اندازی شده که بر اساس آن، دفاتر و مؤسسات مختلف در کشورهای در حال توسعه، می‌توانند با هزینه بسیار کم و در برخی موارد به‌صورت رایگان از ابزار و خدمات مختلف برای بازیابی و تجزیه‌وتحلیل داده‌های ثبت اختراع استفاده نمایند. این طرح در حال حاضر دارای هشت شرکت تخصصی همکار از جمله «LexisNexis» است که محصولات و خدمات متنوعی در حوزه پایگاه‌های داده مرتبط با پتنت ارائه می‌دهند.
بنابر گزارش وب‌سایت «WIPR»، پت‌اسنپ به‌عنوان همکار وایپو با فراهم نمودن دسترسی به پلتفرم تحلیلی تحقیق و توسعه خود، به کاربران این قابلیت را می‌دهد تا به درکی مناسب از روندهای کلیدی تغییرات فناوری و استراتژی‌های رقابتی مواجهه با آن دست یابند. «یو تاکاگی» معاون ارشد وایپو در این زمینه اظهار داشت: «ویژگی‌های منحصر به فرد نظیر کاربرپسند بودن و قدرت ابزارهای تحلیلی پت‌اسنپ، می‌تواند به کشورهای در حال توسعه کمک نماید تا روند تغییر و تحولات نوظهور را به خوبی درک نمایند.»
گفتنی است، پت‌اسنپ در سال گذشته میلادی اقدام به راه‌اندازی «PatSnap Academy» نمود که از طریق یک پلتفرم رایگان برای یادگیری نحوه محافظت و پیگیری ایده‌های کاربران می‌تواند فرصت‌های نوآوری را برای افرادی که هیچ‌گونه آشنایی قبلی با «IP» ندارند، فراهم نماید. 

پربازدید‌ترین‌ها

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران
۷ فروردین ۱۴۰۳

تحول خدمات حمایتی کانون مدیریت دارایی‌های فکری با رویکرد حداکثرسازی حمایت از فناوران

معاون سیاست‌گذاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی ریاست جمهوری با اعلام ارایه ۲۰ خدمت در حوزه مالکیت فکری گفت: در حالی که اختراعات باید برای تجاری‌سازی حمایت شوند، از این نوآوری‌ها بیشتر برای ارتقای رتبه هیات علمی دانشگاه‌ها و دریافت تسهیلات بنیاد ملی نخبگان استفاده می‌شود.

World Intellectual Property Day
۲۸ فروردین ۱۴۰۳

World Intellectual Property Day