۱۴ اسفند ۱۳۹۶ ارائه روشی ایمن و ساده برای باز کردن درب فویلی بطری‌ها

در حالی که کلمه «مخترع» به‌طور معمول یک دانشمند و یا یک مهندس را در ذهن تداعی می‌کند، در بسیاری از اوقات، اختراعات محصول ذهن افرادی عادی است که مسائل و مشکلات روزمره را حل می‌نمایند. دن بوربانک «Dan Burbank» یکی از همین افراد است که پیش از آن‌که تحصیلات دوران دبیرستان را آغاز نماید، اشتیاق شدیدی به مکانیکی داشت. وی همچون جد مشهور خود «لوتر بوربانک» که بیش از ۵۵ پتنت در طی فعالیت حرفه‌ای خود به‌عنوان یک پرورش‌دهنده گیاه به ثبت رسانید، از حدود ۴۰ سال پیش وارد حیطه ثبت اختراع شده است.

 

 filereader.php?p1=main_c81e728d9d4c2f636

 

اختراع اول «دن بوربانک»، پیرامون یک ترمز دیسکی برای چرخ‌دستی بود که مجوز بهره‌برداری از آن به شرکت جیپ واگذار گردید. پتنت اخیر این مخترع توسط دفتر ثبت پتنت و علائم تجاری آمریکا «USPTO» در تاریخ ۲۶ دسامبر سال گذشته میلادی انتشار یافت. این پتنت که با شماره «۹۸۵۰۰۴۸» به ثبت رسیده است، یک راهکار ساده و ایمن برای برداشتن پوشش‌های مهروموم شده فویل در بطری‌ها و دسترسی به محتویات آن‌ها را تشریح می‌نماید. پوشش‌های ایمنی بطری‌ها در بسیاری از محصولات روزمره که مردم با آن‌ها سروکار دارند یافت می‌شود که از آن جمله می‌توان به بسیاری از داروها، مواد صنعتی، مواد سمی و ... اشاره نمود. «دن بوربانک»، بنا به اقتضائات شغلی بارها و بارها بطری‌های روغن را برای استفاده در اره‌برقی باز نموده است و همین موضوع، ایده اختراع جدید را در ذهن وی ایجاد نموده است.

گفتنی است، بوربانک در حال مذاکره با مدیران ارشد شرکت سازنده درب و پوشش فویلی بطری‌ها برای تجاری‌سازی و ساخت محصول مبتنی بر نوآوری جدید خود است. وی معتقد است در پتنت جدید خود، جذب سرمایه‌گذار و عقد قرارداد با سازنده محصول، راهکار مناسب‌تری در مقایسه با واگذاری مجوز بهره‌برداری از پتنت است. 

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.