۱۶ اسفند ۱۳۹۶ سیستم هوشمند باز و بسته نمودن درب خودرو با استفاده از فرمان‌های صوتی

شرکت خودروسازی فورد، پتنت جدیدی به ثبت رسانیده که افراد را قادر می‌سازد تا درب‌های خودروی خود را با استفاده از فرمان‌های صوتی باز و بسته نمایند. این پتنت که فورد آن را سیستم هوشمند درب خودرو نامیده است، چند راه متنوع برای دریافت سیگنال از سوی درب‌ها و انجام فرمان را معرفی می‌نماید. برای مثال، راننده می‌تواند با فشردن یک دکمه خاص، این کار را انجام دهد و یا از یک حالت ضبط صدا استفاده شود که برنامه‌های صوتی خاصی را در سیستم خودرو برنامه‌ریزی می‌نماید و به آن اجازه می‌دهد تا صدا را تشخیص داده و بر اساس دستورالعمل‌های از پیش تعیین‌شده عمل نماید.

 

 filereader.php?p1=main_a87ff679a2f3e71d9

 

بنابر گزارش وب‌سایت «Top Speed»، بازیگران اصلی صنعت خودرو، سرمایه‌گذاری قابل‌توجهی در زمینه توسعه فناوری‌های هدایت خودکار وسایط نقلیه انجام داده و بخش عمده‌ای از فعالیت‌های تحقیق و توسعه خود را در این زمینه متمرکز نموده‌اند. با توجه به پتنت‌های ثبت‌شده در طی سال‌های اخیر، بسیاری از افراد علاقه‌مندند که بدانند پس از سیستم‌های ایمنی واقعیت افزوده، تغییر چیدمان و کاربری صندلی‌های خودرو و بسیاری از موارد دیگر، چه سیستم جدیدی از سوی خودروسازان در زمینه فناوری هدایت خودکار معرفی خواهد شد.

ایده خلاقانه باز کردن درب‌های خودرو که از سوی فورد ارائه شده است، می‌تواند گامی دیگر در این زمینه به شمار رود که البته دو پرسش مهم را پیش روی کارشناسان گذاشته است: اول این‌که آیا باز و بسته کردن درب خودرو مستلزم پیچیدگی و یا صرف انرژی زیادی است که نیازمند خودکارسازی فرآیند آن باشیم. دومین پرسش نیز به موضوع ایمنی بازمی‌گردد که در این پتنت هیچ اشاره‌ای به آن نشده است. برای مثال، فرض نمایید سیستم پیشنهادی یک صدای مشابه را تشخیص داده و درب خودرو را برای یک غریبه باز نماید.  

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.