۱۷ اسفند ۱۳۹۶ رویکرد دفتر مالکیت فکری انگلیس پیرامون دستورالعمل اسرار تجاری اتحادیه اروپا

دفتر مالکیت فکری انگلیس «UKIPO»، اقدام به راه‌اندازی یک طرح فنی پیرامون دستورالعمل اسرار تجاری اتحادیه اروپا و مقررات پیشنهادی مرتبط با این دستورالعمل نموده است. دستورالعمل اسرار تجاری اتحادیه اروپا، اعضای این اتحادیه را ملزم می‌سازد تا از استیفای حقوق قربانیان سوءاستفاده از اسرار محرمانه تجاری در دادگاه‌های حقوقی و جبران خسارات اطمینان حاصل نمایند. با توجه به بررسی‌های دفتر مالکیت فکری انگلیس، اعمال دستورالعمل در این کشور نیازی به تغییرات قابل توجه در قوانین نخواهد داشت.

 

 filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

 

«لورنا برزل» از متخصصین حوزه مالکیت فکری با ذکر این نکته که اجرای این دستورالعمل نیازمند تصویب از سوی کشورهای عضو و نیز برخی اصلاحات در قوانین ملی برای تطابق بیشتر است، افزود: «به نظر می‌رسد مجموعه تغییرات مورد نیاز در انگلیس در مقایسه با دیگر کشورها از جمله اسپانیا که اصلاحات کلی و وسیعی را شامل می‌شود، جزئی خواهد بود.»

بنابر گزارش وب‌سایت «WIPR»، از جمله تغییرات مد نظر در قوانین انگلیس، دوره‌های زمانی، رویه‌های دادگاهی در رسیدگی به پرونده‌ها و نیز عدم اطمینان‌های مرتبط با اسرار تجاری است. در خلاصه اجرایی این طرح آمده است که مقررات پیشنهادی، برخی از تعاریف قانونی از مفهوم «اسرار تجاری» را فراهم می‌آورد و دوره‌های زمانی آغاز اقدامات را تنظیم خواهد کرد. این قوانین همچنین بر رویه‌های دادگاهی، شامل حفظ محرمانگی اسرار تجاری در طی بررسی پرونده و بعد از آن متمرکز خواهد بود.

گفتنی است، دستورالعمل اتحادیه اروپا در زمینه اسرار تجاری، با هدف ایجاد یک استاندارد حداقلی از اقدامات، رویه‌ها و راهکارهایی است که صاحبان اسرار تجاری می‌توانند از طریق آن در مقابل خرید، استفاده و یا افشای غیرقانونی اسرار تجاری خود محافظت نمایند.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.