۲۴ اسفند ۱۳۹۶ رفع معضل حرکات ناگهانی خودرو در فناوری هدایت خودکار وسایط نقلیه

شرکت وایمو که در زمینه توسعه فناوری هدایت خودکار وسایط نقلیه فعالیت می‌نماید، پتنت جدیدی برای مقابله با حرکات ناگهانی خودرو به ثبت رسانیده است. سیستم دقیق معرفی شده از سوی وایمو شامل مجموعه‌ای از راهکارهای مختلف برای به حداقل رساندن حرکات ناگهانی در خودروهای دارای فناوری هدایت خودکار است که می‌تواند سرنشینان حساس را تا حدی از عوارض ناشی از تغییرات جهت و سرعت خودرو در امان دارد. گفتنی است، وایمو در نظر دارد در اواخر سال جاری میلادی، ارائه خدمات مرتبط با هدایت خودکار وسایط نقلیه را به‌صورت عمومی در آریزونای آمریکا به اجرا درآورد.

 

 filereader.php?p1=main_e4da3b7fbbce2345d

 

مهم‌ترین راهکار تشریح شده در پتنت مذکور، شامل تعیین مسیرهای مشخص برای حرکت خودرو است که مشکلات را به حداقل می‌رساند. برای مثال برای مسافرین حساس، مسیری هموار و با سرعتی به نسبت کم انتخاب خواهد شد و در مقابل، مسافرینی که عجله بیشتری دارند، می‌توانند سفری سریع‌تر را در مسیرهای مشخص‌شده مجاور انتخاب نمایند. این فناوری مسیرهای بدون ترافیک را جهت کاهش توقف و حرکت‌های متوالی شناسایی کرده و از این طریق نیز به‌راحتی بیشتر سرنشینان کمک می‌نماید.

علاوه بر مورد ذکر شده، نوعی سیستم هشداردهنده در خودرو تعبیه خواهد شد که مسافرین را از نگاه کردن به پایین و یا مطالعه در طی مسیر حرکت بر حذر می‌دارد. مسافرین حساس‌تر همچنین می‌توانند از صندلی‌های خاصی در خودرو استفاده نمایند که اثرات ناشی از حرکت خودرو را کمتر احساس نمایند.

لازم به ذکر است، وایمو تنها شرکت فناور علاقه‌مند به حل معضلات حرکتی نیست؛ ژانویه سال جاری میلادی، محققان دانشگاه میشیگان پتنتی مبنی بر یک هدست پوشیدنی برای جلوگیری از این معضل به ثبت رسانیده‌اند. همچنین، اوبر نیز در ماه نوامبر سال گذشته یک سیستم چراغ هوشمند معرفی نموده که می‌تواند سرنشینان را از چرخش‌های ناگهانی خودرو آگاه سازد.

پربازدید‌ترین‌ها

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

جلسه اتاق بازرگانی اصفهان

نشست مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری و اعضای کمیسیون اقتصاد دانش بنیان اتاق بازرگانی اصفهان، در تاریخ ۱ اسفند ۱۴۰۲ و در حاشیه رویداد نکست

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان
۱۴ اسفند ۱۴۰۲

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری با دانشگاه اصفهان

میترا امین‌لو، مدیر کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست‌جمهوری توافق‌نامه‌ای را با هادی امیری، معاون پژوهش و فناوری دانشگاه اصفهان در روز ۲ اسفند ۱۴۰۲ منعقد نمود.

فرصت همکاری حضوری
۲۱ اسفند ۱۴۰۲

فرصت همکاری حضوری

کانون مدیریت دارایی‌های فکری از افراد واجد شرایط به صورت حضوری در بخش‌های مختلف دعوت به همکاری می‌کند.

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی
۱۲ اسفند ۱۴۰۲

توافق‌نامه‌ همکاری کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی

کانون مدیریت دارایی‌های فکری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با سازمان تجاری‌سازی فناوری و اقتصاد دانش بنیان جهاد دانشگاهی توافق‌نامه‌ همکاری منعقد کرد.