۲۷ اسفند ۱۳۹۶ رقابت اینستاکارت با آمازون در زمینه سرویس خرید و تحویل آنلاین مواد غذایی

شرکت اینستاکارت «Instacart»، پتنت جدیدی در زمینه سیستم خودپرداز تلفن همراه به ثبت رسانیده است که به خریداران فروشگاه‌ها اجازه می‌دهد تا دور از فروشگاه، عملیات خرید، بازبینی و پرداخت را انجام دهند. اینستاکارت نوعی سرویس ارائه کالا است که از طریق آن، می‌توان خرید اجناس را انجام داده و کالای درخواستی را درب منزل تحویل گرفت. ثبت اختراع جدید را می‌توان در راستای استراتژی اینستاکارت در سرعت بخشیدن به عملیات تحویل کالا به مشتری ارزیابی نمود.

 

 filereader.php?p1=main_202cb962ac59075b9

 

بنابر گزارش وب‌سایت «Fast Company»، خریداران به‌جای ایستادن در صف خرید فروشگاه و پرداخت هزینه اقلام خریداری‌شده، می‌توانند از یک برنامه نصب‌شده بر روی تلفن همراه خود استفاده نمایند که با اسکن نمودن سفارشات مشتری، می‌تواند امکان خرید آنلاین را فراهم سازد. پس از اتمام خرید، خریداران یک کد دریافت نموده که می‌توانند آن را در هنگام پرداخت، به‌عنوان تأییدیه عملیات خرید استفاده نمایند. از این طریق، می‌توان فرآیند پرداخت وجه و بازبینی اقلام از طریق صندوقدار را کامل نمود.

این پتنت، در پی ادامه راه شرکت آمازون است که اخیراً  سرویسی برای حذف صندوق پرداخت و بازبینی فروشگاه‌ها، تحت عنوان «Amazon Go» راه‌اندازی نموده است. بسیاری از رستوران‌داران و فروشندگان اقلام غذایی، نگران هستند که آمازون با استفاده از زیرساخت پیشرفته خود بتواند محصولات با کیفیت را با کمترین قیمت در اختیار مصرف‌کنندگان نهایی در سرتاسر کشور قرار دهد. با توجه به اعلام رسمی آمازون در ورود به صنعت مواد غذایی، اینستاکارت را می‌توان به‌نوعی نجات‌دهنده خرده‌فروشی‌های سنتی مواد غذایی دانست.

اینستاکارت در طی یک سال اخیر توانسته است، سرویس تحویل خود را برای برخی از خرده‌فروشان بزرگ مواد غذایی نظیر «Kroger» و «Publix» فراهم آورد. «آپوروا مهتا»، بنیان‌گذار و مدیرعامل اینستاکارت در ماه نوامبر بر استراتژی این شرکت برای توسعه راهکارهای جدید حذف عملیات پرداخت و بررسی اقلام خریداری‌شده تأکید داشته است.

پربازدید‌ترین‌ها

تربیت نیروی انسانی در حوزه مالکیت فکری باید از کودکی آغاز شود
۴ دی ۱۴۰۰

تربیت نیروی انسانی در حوزه مالکیت فکری باید از کودکی آغاز شود

آکادمی کانون پتنت ایران در راستای اعتلای فرهنگ مالکیت فکری و آشنایی مخاطبین با لزوم درک صحیح از مفهوم حفاظت از دارایی‌های فکری، روز یکشنبه 28 آذرماه با حضور جمعی از فعالین این عرصه اقدام به برگزاری رویدادی ترویجی- آمورزشی تحت عنوان «سینما، مالکیت فکری» نمود.